Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul “Ce știm despre Cetatea Oradea?”

Joi, în cadrul proiectului “Deschidem porțile culturii prin porțile muzeelor”

Concursul “Ce știm despre Cetatea Oradea?”

Primul dintre concursurile prevăzute a se desfășura în cadrul proiectului “Deschidem porțile culturii prin porțile muzeelor” a avut loc, ieri (joi, 15 noiembrie 2007), la sala multifuncțională a cetății, fiind condus de consilierul Augustin Þărău, de la Administrația Imobiliară Oradea (cu concursul dlui Dumitru Noane, șef serviciu Activități culturale, și dr. Cristian Apati).

Cunoașterea Cetății Oradea
Proiectul “Deschidem porțile culturii prin porțile muzeelor” a fost lansat, marți, 25 septembrie, la Colegiul Tehnic “Dimitrie Leonida” din Oradea, în parteneriat cu Muzeul Þării Crișurilor, Muzeul Militar, Cetatea Oradea, Inspectoratul Școlar, și finanțat de Consiliul local.
Prin derularea acestui nou proiect se urmărește – așa după cum aveam să aflăm de la directorul colegiului, prof. Georgeta Sadoveanu, responsabilul proiectului - creșterea interesului elevilor de la Colegiul Tehnic “Dimitrie Leonida” față de componenta cultural-istorică a municipiului Oradea, prin implicarea lor în cunoașterea monumentelor de cultură și artă, prin vizite, întâlniri cu reprezentanți ai muzeelor și Cetății în cadrul a opt ore de dirigenție, prin realizarea de materiale informative (panouri și CD-uri) ce urmează să fie folosite la orele de consiliere și orientare, respectiv în cadrul unor activități extracurriculare și prin organizarea cu elevii a două concursuri cu o tematică prestabilită împreună cu partenerii de proiect. Din echipa de proiect mai fac parte profesorii: Mihaela Elena Băguț, coordonator, Anda – Mihaela Marian, Liana Coroianu, Ciprian Băguț, precum și trei elevi: George Biro, Alina Þodan și Vlad Olar.
Au învins Alex, Emanuel și Octavian
La concurs au participat șase echipaje a câte trei elevi fiecare, din clasele a IX-a A și D, a X-a A, a XI-a A și D și a XII-a A. Cele  zece întrebări au fost afișate pe ecran, una câte una, fiind citite de moderatorul concursului, dl Augustin Þărău. Concurenții au formulat răspunsurile în scris. Toate întrebările au vizat cunoștințe despre Cetatea Oradea, pe care concurenții le-au descoperit lecturând pliantele și materialele indicate la bibliografie.
La finele concursului, pe locul I s-a situat echipajul clasei a XII-a A, alcătuit din elevii: Emanuel Zbârcea, Octavian Boncea și Alex Bochiș. Pentru departajarea următorilor doi clasați, au fost formulate întrebări suplimentare, dar egalitatea s-a menținut și în prima fază. Până la urmă, cei din a XI-a D (Marius Mara, Marius Bărar și Radu Alb) s-au situat pe locul II, iar a IX-a A (Celestin Fălăuș – Mister boboc, Andreea Piroșca și Ionuț Roman), pe locul III.
Ocupanții primelor trei locuri au fost premiați cu diplome și sume de bani (120 RON - echipajul de pe locul l, 90 RON – locul II, 40 RON – locul III).  (Ovi Dan) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul “Ce știm despre Cetatea Oradea?” 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:03 Ora standard a Europei de Est