Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Demonstrație” la Universitatea din Oradea

Natura, un prieten adevărat

„Demonstrație” la Universitatea din Oradea

Marți, 20 decembrie 2011, într-o atmosferă de „pre-sărbătoare” constructivă, la Universitatea din Oradea, Facultatea de Geografie, Turism și Sport, în cadrul Departamentului de Geografie, Turism și Amenajarea Teritoriului, s-a desfășurat activitatea „Importanța reliefului, climei și hidrografiei asupra mediului și peisajelor geografice”. Acțiunea face parte din programul Proiectului Regional „Natura – un prieten adevărat”, desfășurat de Școala cu clasele I-VIII nr. 16 Oradea și a constat în prezentarea a două prelegeri susținute de lector univ. dr. Iulian Dincă și lector univ. dr. Stelian Nistor, pe tema tipurilor de peisaje, respectiv proceselor geomorfologice contemporane.

Audiența a fost reprezentată de elevii Școlii cu clasele I-VIII nr. 16 Oradea, Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Popoviciu” Beiuș, Școlii cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” Oradea, Școlii cu clasele I-VIII „Zelk Zoltan” Valea lui Mihai, Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea, Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller” Oradea, Colegiului Tehnic „Traian Vuia” Oradea. Aceștia au fost prezenți în număr considerabil, amfiteatrul 216 fiind aproape neîncăpător și, încurajați de profesorii însoțitori și îndrumători, au adresat diverse întrebări cadrelor didactice universitare prezente, răspunzând totodată întrebărilor acestora. Profesorii coordonatori ai proiectului la nivel de școală și îndrumători prezenți la activitate au fost: Adina Cioloș - director, Mihaela Barbura, Lezău Olimpia (Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Popoviciu” Beiuș), Crina Cîrcu (Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” Oradea și Școala cu clasele I-VIII „Zelk Zoltan” Valea lui Mihai), Pop Garofița (Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea), Anca Bulc (Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” Oradea), Vasile Bîdiliță (Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea), Rodica Suciu (Școala cu clasele I-VIII nr. 16 Oradea).
În deschidere a vorbit doamna profesor dr. Florina Bîdiliță, coordonatorul proiectului, care a prezentat scopul și obiectivele acestui demers regional, care se va finaliza cu un concurs național pe teme ecologice și domnul lector univ. dr. Mihai Vlaicu, directorul Departamentului de Geografie, Turism și Amenajarea Teritoriului al Universității din Oradea, care a vorbit viitorilor studenți despre facultate, despre dotarea materială și umană a departamentului, despre actualii studenți.
Astfel de activități, ca și unele deplasări în teren (atunci când vremea o va permite) vor mai avea loc pe tot parcursul anului școlar, între instituțiile participante stabilindu-se relații de colaborare temeinice.
Între partenerii proiectului fac parte Departamentul de Geografie, Turism și Amenajarea Teritoriului de la Universitatea din Oradea, Agenția de Protecția Mediului Bihor, Stația Meteorologică Oradea, precum și unități școlare din județe precum: Alba, Arad, Covasna, Constanța, Dolj, Maramureș și Mureș. (Florina BÎDILIÞĂ)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Demonstrație” la Universitatea din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:10 Ora standard a Europei de Est