Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Pedagogiștii” orădeni și-au deschis sufletul, fiind alături de Vlad și Brigitta!

Joi, spectacol caritabil, la „Arcadia”

„Pedagogiștii” orădeni și-au deschis sufletul, fiind alături de Vlad și Brigitta!

În prag de Sfinte Sărbători, elevii Colegiului Național „Iosif Vulcan” din Oradea au sărit din nou să facă acte de caritate. Joi (22 dec.2011), ei au organizat un spectacol de caritate la „Arcadia”, spre a aduna bani pentru doi colegi de-ai lor (Vlad Bodiu și Brigitta Lovasz).

În cadrul unui frumos și emoționant program de colinde, scenete și versuri încărcate de frumusețea și bogăția sărbătorilor de Crăciun, elevii, dascălii vulcanici, precum și părinții „pedagogiștilor” au dorit să vibreze din nou și să-și sprijine aproapele aflat la nevoi. Gestul lor nu poate fi evaluat la adevărata sa dimensiune decât de către bunul Dumnezeu care îi va răsplăti pentru faptele lor vrednice de toată lauda!
Frumoasa blondă din XII A (Mirela Dana) a prezentat un program în 14 puncte, menit să sublinieze mesajul lor de suflet și să evidențieze artiștii talentați ai colegiului.
Pe parcursul a mai mult de două ore,
au evoluat pe scenă copii și liceeni de toate vârstele, îndrumați de profesori la fel de inimoși, cu mult drag pentru Brigitta și Vlad.
  1.Scenata   „Viflaim” – elevii  cls. a  VIII-a D (coordonați de dna prof. Dem Irina)
  2.Chiriac Andreea și Diana – piesa „Vine Moș Crăciun”
  3.Colaj de colinde în limba engleză -  elevii cls. a V-a A și B (coordonați de dna prof. Popa Teodora)
  4.Sceneta „Christmas around the world” – elevii cls. a VI-a B și C (coordonați de domnișoara profesor Indrei Roxana)
  5.Dobai Răzvan – cu două piese „Merry Christmas everyone” și „Miss you this Christmas”
  6.Ganea Patricia - cu piesa „Sanata Baby”
  7.Crăciunițele din cls. a VI–a B (cântec și dans) „Under the mistlethoe”
  8.Scenetă și colaj de colinde – elevii cls. a XI–a F
  9.Gheran Alexandra și Negreu Mădălina – „Shake up Christmas”
 10.Gheran Alexandra (colind în limba franceză) – „Noel Blanc”
 11.Colaj de colinde în limba spaniolă – elevii cls. a VI-a A (coordonați de dna prof. Dumea Paula)
 12.Trupa de teatru „Vulcanicii” – colaj de colinde în engleză și română (coordonați de dna prof. Neșiu Sânziana)
 13.Jurjuț Dana – cu două colinde
 14.Chiș Alexandra, elevă în clasa a X-a D – „Feliz Navidad”.
Felicitări elevilor și dascălilor, felicitări conducerii (prof. Simona Martin – director, prof. Crăciun Rodica – director adjunct, Kosa Andrea – consilier educativ)! (Mirela & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pedagogiștii” orădeni și-au deschis sufletul, fiind alături de Vlad și Brigitta!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:03 Ora standard a Europei de Est