Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Lecția” crudă a fumatului și consecințele sale incredibile!

15 noiembrie – Ziua națională fără fumat

“Lecția” crudă a fumatului și consecințele sale incredibile!

Sala de lectură a bibliotecii de la Grupul Școlar Sanitar “Vasile Voiculescu” din Oradea a găzduit, ieri (joi, 15 noiembrie 2007) o activitate educativă organizată de fundația “Încrederea”, în parteneriat cu Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog și Autoritatea de Sănătate Publică, pentru informarea elevilor în legătură cu consecințele nefaste ale fumatului.

De Ziua națională fără fumat, elevii claselor a XI-a A și a XII-a C, însoțiți de prof. Daniela Lascău, director adjunct al liceului, și Georgeta Gug, profesor de de biologie, precum și un grup de elevi de Școala de Arte și Meserii “George Barițiu” (partenerii lor în cadrul programului SNAC) au avut ocazia să vadă până unde poate duce fumatul, având în față un om nenorocit pe viață (Daniel Silaghi, în vârstă de 53 de ani, cu ambele picioare amputate).
“Am fumat mai mult din cauza anturajului”
Tânăr și fără minte, plin de elan, “devotat” prietenilor, la 16 ani, Daniel Silaghi își începea “cariera” de fumător, deși era mare sportiv, și avea destule preocupări și toate motivele pentru a nu fi practicat și acest “sport” fatal – fumatul a 4 - 5 țigări pe zi. Încet, dar sigur, după 35 de ani de fumat, Daniel avea să ajungă un nenorocit, un ratat pe viață, cu ambele picioare amputate. Ieri, se căia și le povestea liceenilor cum a ajuns el în această situație după ce s-a îmbolnăvit de arteriopatie obliterantă (gangrenă) – o boală arterială care determină reducerea progresivă a diametrului arterelor, cu scăderea fluxului sanguin ce ajunge la țesuturi și apare în 99% din cazuri la fumători.
“Medicii mi-au spus că dacă nu fumam, nu ajungeam în această situație. Am fumat mai mult din cauza anturajului, să fiu în rând cu prietenii, din bravură, așa cum fac cei mai mulți, nu pentru că mă simțeam mai bine...
Dincolo de această cumplină nenorocire care s-a abătut asupra mea din cauza fumatului, pe banii pe care i-am fumat în cei 35 de ani, puteam să-mi cumpăr mașină, apartament sau vilă...”,conchide Daniel Silaghi.
Statistici alarmante!
Prin prezentări power point, asistentul social Ioan Radu (de la fundația “Încrederea”) a tras nenumărate semnale de alarmă prezentând statistici triste privind consecințele fumatului, după care i-a provocat pe elevi la un concurs cu premii. Anterior activității, elevii clasei a XII-a C au răspuns la un chestionar (test) pe această temă, iar acum au fost premiați de organizatori (pe primele trei locuri s-au situat: Dorina Pop, Delia Ciontoș și George Jurcuțiu). Elevii au avut apoi posibilitatea să pună întrebări reprezentanților C.P.E.C.A. (psiholog Georgeta Popescu) și A.S.P. - Biroul de promovarea sănătății (doctor Kertesz Krisztina), și să câștige premii (dulciuri și pixuri), răspunzând întrebărilor fulger puse de Ioan Radu – moderatorul manifestării.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: “Lecția” crudă a fumatului și consecințele sale incredibile!

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:36:58 Ora standard a Europei de Est