Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dlui prof. univ. dr. Carol Iancu i-a fost conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Marți, în Aula Magna, o nouă ceremonie D.H.C.

Dlui prof. univ. dr. Carol Iancu i-a fost conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării i-a acordat, marți, 20 decembrie 2011, domnului prof. univ. dr. Carol Iancu, de la Universitatea Paul Valery, Montpellier III, Franța, titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

În deschiderea evenimentului, dl prof. univ. dr. Ioan Horga, decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, l-a invitat pe rectorul Universității, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, să ia cuvântul în deschiderea ședinței solemne, după care tot domnia sa, dl decan Ioan Horga, a citit Laudatio în onoarea domnului profesor universitar doctor Carol Iancu.
„Sunt zile faste în existența unei instituții universitare respectabile, cum este și cea de astăzi, în viața Corpului didactic și a studenților orădeni, când – prin instrumentele legale de care dispune – Universitatea noastră își exercită atribuțiile de recunoaștere și apreciere a remarcabilei opere științifice a distinsului profesor universitar dr. Carol Iancu, de la Universitatea „Paul Valery” – Montpellier III din Franța, decernându-i înaltul titlu științific de Doctor Honoris Causa.
Dl prof. univ. dr. Carol Iancu este originar din părțile Moldovei, născut la 28 aprilie 1946, în orășelul Hârlău, localitate din care „evreii nu au fost niciodată evacuați”. Ca fiu al acestei așezări, domnul profesor Carol Iancu i-a dedicat o lucrare de cert interes, cu titlul „Evreii din Hârlău. Istoria unei comunități”...
Itinerariul său didactico-formativ are trei puncte de sprijin temeinic articulate, în România, Israel și Franța, ceea ce i-a asigurat nu numai variate și profitabile surse de cunoaștere (umană și științifică), ci și o viziune mai largă, universală, asupra trecutului, cu multiplele sale convergențe spirituale.
Timp de un sfert de secol a parcurs toate treptele carierei universitare, de la preparator (în 1976, după ce și-a susținut doctoratul în istorie) la profesor universitar de clasa I-a (în 2001), la Universitatea „Paul Valery” din Montpellier... Apreciindu-i activitatea – universitară și științifică –, ministrul francez al Educației Naționale l-a numit, la 10 octombrie 2001, director al Școlii de Înalte Studii Iudaice din cadrul Universității „Paul Valery” – Montpellier III, funcție pe care o deține și o onorează prin multiple manifestări de factură istoriografică…
Una din componentele remarcabile ale activității sale, timp de
aproape patru decenii, o reprezintă contribuția la cunoașterea unor
aspecte legate de existența evreilor pe teritoriul țării noastre, care au fost,
multă vreme ignorate deliberat, ori chiar ocultate... El a acordat o atenție justificată documentației de arhivă, în temeiul căreia și-a formulat interpretările, într-un autentic spirit științific. …
Rezumând cele prezentate de noi, putem conchide că universitarul și istoricul Carol Iancu este o personalitate de prestigiu european care s-a impus prin profesionalism și probitate științifică, printr-o viziune responsabilă asupra istoriei, identificând-i permanențele, și oferind contemporanilor modelul intelectualului dedicat travaliului de reconstituire a adevărului despre trecut.
Având în vedere valoarea indiscutabilă a operei sale, ca și a prestației sale publice, impunătoare și demne, Senatul Universității din Oradea, întrunit în ședința din 14 noiembrie 2011, în unanimitate, a decis să-i fie conferită domnului profesor Carol Iancu cea mai înaltă distincție universitară, respectiv titlul de Doctor Honoris Causa”.
„Evreii din România și diplomația occidentală (1856-1945)”
În cuvântul său, distinsul profesor și istoric Carol Iancu a mulțumit membrilor Senatului pentru înaltul titlu conferit.
În cadrul conferinței, istoricul Carol Iancu s-a referit la istoria evreilor din România, abordată însă în perspectiva raporturilor româno-franceze în particular și a diplomației occidentale în general.
Concluzionând, istoricul Carol Iancu avea să spună: „Prin trecerea în revistă a unei perioade de aproape un secol privind destinul evreilor din România în perspectiva evoluției diplomației occidentale, și în special a celei franceze, desigur incompletă, multe aspecte neputând fi abordate, am dorit să valorizez o istorie mult timp delăsată care necesită încă noi investigații. Rolul nostru ca istorici este de a explora sine ira et studio evoluția societăților în timp, pentru a ne face să fim mai conștienți de apartenența noastră la aceeași comunitate umană”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dlui prof. univ. dr. Carol Iancu i-a fost conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:05 Ora standard a Europei de Est