Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pentru dezvoltarea comunității locale

Parteneriatul Administrația Publică Locală (APL) - ONG

Pentru dezvoltarea comunității locale

Reprezentanți ai Administrației Publice Locale au organizat joi, 15 decembrie 2011, în sala mare a Primăriei Oradea, masa rotundă „Parteneriatul APL-ONG pentru dezvoltarea comunității locale în 2011”

 La întâlnire au participat 27 de reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale reprezentative pentru orașul nostru și conducerea ASCO. Întâlnirea a fost moderată de dna Florica Cherecheș, consilier local, președinte al Comisiei pentru muncă, sănătate, familie, protecție socială și protecția copilului din cadrul Consiliului local al municipiului Oradea.
Principala temă abordată a fost colaborarea dintre administrația publică locală și organizațiile neguvernamentale și modul în care această colaborare a fost fructificată în anul 2011. Fiecare dintre ONG-urile participante a prezentat un scurt rezumat al realizărilor deosebite din acest an: reușite din domeniul colaborării cu instituții publice și private din țară sau străinătate; atragerea unor finanțări europene pentru proiecte locale de interes comunitar; realizări pe plan profesional cum ar fi integrarea în muncă a unor persoane din grupurile vulnerabile, deschiderea unor centre sociale noi, reabilitarea unor sedii de fundații, inițierea de noi programe care răspund nevoilor comunității, formarea de către unele ONGuri de specialiști pe diverse domenii profesionale și calificarea unor cetățeni în diferite meserii cerute pe piața muncii, preluarea activității de la o instituție publică prin externalizarea serviciului sau recunoașterea publică a activității lor, cum ar fi obținerea premiului pentru Cea mai bună școală incluzivă din România de către un ONG local.
Colaborarea administrației locale cu sectorul ONG pentru dezvoltarea serviciilor destinate cetățenilor municipiului Oradea s-a materializat în anul 2011 în: sprijin financiar acordat în baza L 34/1998 și 350/2005, acordarea de spații pentru desfășurarea activității, terenuri pentru proiecte punctuale în parteneriat cu diferiți furnizori de servicii similare; inițierea a opt proiecte cu finanțare europeană pe infrastructură pentru ONG-uri; intermedierea pe lângă alte organizații pentru obținerea de sponsorizări sau facilități; susținerea proiectelor mari; crearea fondului municipal de solidaritate; inițierea Campaniei „Oradea pune suflet”, deschidere pentru comunicare și dialog.
Toți cei prezenți au subliniat atât plusurile cât și minusurile colaborării din anul care se încheie manifestându-și disponibilitatea pentru colaborare și parteneriat și pentru anul 2012.
Ultima secțiune a întâlnirii a fost cea de propuneri, în care s-a subliniat importanța actualizării catalogului furnizorilor de servicii sociale din Oradea care să cuprindă și ONG-urile nou înființate, active pe plan local, transparența APL în susținerea activităților și proiectelor ONG-urilor, îmbunătățirea promovării și vizibilității acestor proiecte prin organizarea de seminarii tematice și prin prezentarea activității acestor organizații în cadrul ședințelor consiliului local. 
Externalizarea serviciului de cantină socială din cadrul ASCO și a Centrului de îngrijire de Zi au fost puse în discuție de asemenea, manifestându-se interes din partea unor ONGuri prezente în preluarea acestor servicii. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:49 Ora standard a Europei de Est