Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diseminarea proiectelor internaționale

Joi, masă rotundă pentru

Diseminarea proiectelor internaționale

Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea a organizat joi ,8 decembrie 2011, o masă rotundă, cu tema „Proiectele europene - dimensiune europeană a educației” pentru diseminarea proiectelor derulate, și lansarea unui nou proiect Grundtvig aprobat în 2011.

La evenimentul au participat invitați din partea I.S.J. Bihor (dna inspector Rodica Turcaș și dl inspector Florin Negruțiu), de la Prefectura Bihor (dl Mircea Moldovan, Serviciul Integrare Europeană), Uniunea Femeilor Bihor (dna Voichița Raț), Asociația Femeilor Ortodoxe (dna Viorica Cherteș), directori sau reprezentanți ai unităților școlare partenere, C.T. „Dimitrie Leonida” (dna director Daniela Vîlceanu), C.T. „Traian Vuia” (dl director Dorel Șaitoș și prof. Andreea Roșu), C.T. „Andrei Șaguna” (dna prof. Carmen Matiuța - director adjunct), CSEI nr.1 (dna Lucia Popa – director, prof. Teodora Pantazi - coordonator proiecte, prof. Monica Matiuț), Grădinița nr. 56 – Lotus (dna director Daniela Lukacs), C.N. „Iosif Vulcan” (prof. Claudia Krenek - coordonator SNAC).
Reuniunea a fost deschisă de dna prof. Mihaela Popovici - coordonator de proiecte și director adjunct al Grupului Școlar „Ioan Bococi”, după care, directorul școlii, dna profesor ing. Ileana Varga, a salutat distinșii invitați și a prezentat agenda întâlnirii, scopul și obiectivele; în momentele următoare a fost lansat noul proiect Grundtvig „Widen European CooperAtion Net”. Acest nou proiect cu finanțare europeană este un parteneriat pentru învățare între șapte țări europene, care se va desfășura în perioada 2011-2013, având următoarele obiective: Crearea unei rețele între școli, instituții educaționale și organizații de voluntari *Dezvoltarea educației nonformale și a alternativelor educaționale *Crearea unor resurse educaționale și materiale didactice: metode de predare, CD-uri, cântece, bucăți muzicale  *Motivarea persoanelor dezavantajate  *Organizarea unor concerte, măsurând succesul dialogului intercultural prin muzică *Implicarea și sensibilizarea instituțiilor și comunității locale *Emiterea unui certificat final (portofoliu de competențe) fiecărui cursant.
S-a continuat cu prezentarea proiectului Grundtvig „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”, un parteneriat pentru învățare început în 2010, având ca obiectiv principal dezvoltarea de lecții virtuale folosind platform Moodle. Cu acest prilej s-a făcut diseminarea ultimei reuniuni de proiect, desfășurate în Turcia, la Ankara, în perioada 24-29 octombrie 2011, și a proiectelor Comenius și Leonardo da Vinci   care au fost finalizate în 2011: * proiectul Comenius „We are different….but still we are the same” derulat în perioada 2009-2011, un parteneriat multilateral între 10 școli din opt țări europene pe tema „Cetățeniei europene și a dimensiunii europene *proiectul Leonardo da Vinci VetPro „Îmbunătățirea calității prin promovarea metodelor noi de predare- învățare” adresat specialiștilor de la Grupul Școlar „Ioan Bococi”, derulat în perioada 24-30 martie 2011, în Irlanda de Nord, Londonderry. La stagiul de perfecționare au participat 10 ingineri și maiștri instructori din școală, care au obținut Certificatul EuropassMobility.
După prezentarea acestor patru proiecte ale Grupului Școlar „Ioan Bococi”, finanțate de Comisia Europenă prin intermediul ANPCDEFP, dl Mircea Moldovan a prezentat proiectul european derulat de Prefectura Bihor „Ghișeu unic pentru eliberarea avizelor necesare proiectelor europene”. În cadrul discuțiilor care au urmat s-a realizat un schimb de bune practici între I.S.J. Bihor, Prefectură și unitățile de învățământ reprezentate la masa rotundă fiind evidențiate modul de implementare, dimensiunea europeană, precum și beneficiile instituționale obținute.
Colindători, membri ai Ansamblului folcloric „Lioara”, coordonat de prof. Mihaela Șumălan, ne-au încântat cu un buchet de colinde tradiționale. (Mihaela Popovici & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diseminarea proiectelor internaționale.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:10:46 Ora standard a Europei de Est