Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou an plin de succese pentru literatura română, în Suedia

De la ICR Stockholm

Un nou an plin de succese pentru literatura română, în Suedia

Stockholm, 15 decembrie 2011. Anul 2011 a fost unul propice pentru literatura română în Suedia.
În acest an au apărut în limba suedeză noi volume de Mircea Cărtărescu, Nina Cassian, Paul Celan, Ioana Pârvulescu și Herta Müller, precum și o antologie cu 27 de poeți români contemporani.

Cele opt titluri au fost publicate la editurile Bonniers, Tranan, Wahlström & Widstrand și 2244, cea din urmă fiind o editură nou-înființată, profilată pe literaturile din jurul Mării Negre.
Noile apariții s-au bucurat de recenzii entuziaste. Atenția presei s-a concentrat în special asupra Hertei Müller, în calitatea sa de laureat al Premiului Nobel, și a lui Mircea Cărtărescu, considerat „unul dintre cei mai interesanți scriitori ai timpului nostru”, cu „mari șanse” la același premiu.
Printre scriitorii care au vizitat în acest an Suedia, la invitația Institutului Cultural Român de la Stockholm, pentru a participa la lansări de carte sau lecturi, se numără: Herta Müller și Mircea Cărtărescu, Ioana Pârvulescu, Denisa Comănescu, Adela Greceanu, Ion Mureșan, Ioana Nicolaie, Elena Ștefoi și mulți alții. De asemenea, institutul a dedicat programe speciale scriitorilor Emil Cioran, Benjamin Fondane și Marin Sorescu.
 În ansamblu, ICR Stockholm a organizat în 2011, atât la sediul său, cât și în diverse alte spații din Stockholm, Göteborg, Malmö și Uppsala, 25 de dezbateri literare și întâlniri cu scriitori români, precum și un program dedicat poetului suedez Tomas Tranströmer, devenit ulterior laureat al Premiului Nobel pentru literatură, și legăturilor acestuia cu România. De altfel, limba română s-a numărat printre cele șase limbi în care s-a recitat din opera lui Tomas Tranströmer cu ocazia ceremoniei tradiționale organizate pe 7 decembrie de Academia Suedeză.
Dintre scriitorii care urmează să apară în limba suedeză în 2012 îi amintim pe Andrei Codrescu, Daniela Crăsnaru, Norman Manea și Marin Sorescu.
Dan Shafran - directorul ICR Stockholm

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:19:44 Ora standard a Europei de Est