Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mușcați de invidie

Controverse

Mușcați de invidie

Într-o anchetă realizată de N. Mecu în Revista de Istorie și Teorie Literară nr. 1-2 ianuarie - iunie 1989 cu titlul „Semnificații contemporane ale operei eminesciene” citim, printre altele, răspunsul Ioanei M. Petrescu și pe cel al lui Gheorghe Grigurcu.

I. M. Petrescu scria că actualitatea operei lui Eminescu nu e pusă sub semnul întrebării, afirmând: „Cel mai serios argument în acest sens mi se pare a fi asimilarea „vocii” eminesciene ca termen prim al unui dialog, în ceea ce, pentru mine, reprezintă marea creație poetică a secolului nostru: opera lui Nichita Stănescu”.
 Problema influenței lui Eminescu asupra scriitorilor contemporani este văzută de G. Grigurcu astfel: „...O infuzare mai discretă și, în același timp, mai substanțială în structuri artisticește personalizate, viabile” căutată doar „în mecanismul unor autori reprezentativi”. Sunt înșiruiți, cu demonstrația de rigoare, mai mulți poeți: M.Ivănescu, C. Ivănescu, E. Brumaru, T. Pîcă, D. Turcea etc.
 Niciun cuvânt, evident, despre N. Stănescu.
 Anii au trecut, a venit gălăgioasa cruciadă a revizuirilor cu tentă nihilistă, din care N. Stănescu a ieșit ușor „atins”, dar întărit. Interesul pentru creația sa n-a dispărut în ciuda poftei demolatoare a unor adversari stăruitori și nici poeții propuși ca posibili rivali n-au reușit să-l coboare din vârful ierarhiei.
 Discuțiile aprinse purtate în cazul N. Stănescu au stârnit reacții furibunde. C.T. Popescu spunea că volumele lui N.S. ar trebui „arse”, iar G.Grigurcu se arată deranjat de „prea mult Nichita”, afirmând că se poate vorbi de un „postament oficial al nichitismului”, faima poetului fiind, în opinia sa, „opera” regimului.
În interviul realizat de Paul Aretzu în R. l. nr 15 din 15. 04. 2011, G. Grigurcu nu uită să pomenească iar de „gloria mult prea dilatată” a unor poeți și afirmă că azi către figura lui Nichita Stănescu se îndreaptă tot mai des semne de întrebare”. Evenimentele din viața literară îl contrazic categoric. În Tribuna nr.211 din 2011 Ion Pop, autorul cărții „Poezia unei generații” (Dacia, 1973) scrie articolul, „O recitire: Oase plângând” continuând exegeza poeziei stănesciene. Antologia alcătuită de I. Mircea și studiul său critic au făcut să se vorbească de „un tratament editorial adecvat”.
 La Editura Curtea veche, în 2010, Daniel - Cristea Enache a publicat „Lyrica magna. Eseu despre poezia lui Nichita Stănescu”. Analizând cartea, A. Patras vorbea despre „sfiala admirativă pe care criticul autentic, oricât de grozav și deștept ar fi, nu încetează s-o aibă față de marea literatura”.
 Mai e nevoie oare să amintim de Adam Puslojic care se lupta din răsputeri să apere memoria marelui său prieten și care se considera  „Clopotul Nichita?”. La rândul său A.D. Rachieru observă că „Nichita Stănescu a promovat un modernism radical și a provocat un mit...”. Este de părere totodată că dușmanii statornici ai poetului sunt „mușcați de invidie”. (Al. Serpens)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:45:32 Ora standard a Europei de Est