Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primul club de dezbateri

Marți, a fost inaugurat la C.N. „Mihai Eminescu” din Oradea

Primul club de dezbateri

Marți (6 decembrie 2011, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea a luat ființă primul club de dezbateri, sub conducerea ARDOR (Asociația Română de Dezbateri Oratorie și Retorică); clubul este coordonat de prof. Laura Ardelean și Veronica Marton.

Pentru implementarea strategiei și familiarizarea membrilor clubului cu tehnica de desfășurare a dezbaterilor,   a fost invitată Ana-Maria Udrea, fostă absolventă a liceului, actualmente colaboratoare permanentă a ARDOR.
„Cele mai mari cluburi de dezbateri din țară sunt cele de la Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și București.
Dezbaterile se desfășoară după anumite reguli, pe echipe formate din doi – trei membri; există un număr de discursuri pe echipă, un timp alocat pentru fiecare discurs și un mod de dezbatere al temelor (moțiunilor). Cluburile de dezbateri pot participa la campionate de dezbateri, la nivel regional, național și internațional. În weekend-ul care urmează (10-11 dec. 2011), la Cluj - Napoca va avea loc Campionatul regional de dezbateri pentru studenți, la care va participa și echipa de studenți orădeni”, a ținut să precizeze Ana–Maria Udrea.    
Ca să înțeleagă cel mai bine cum funcționează un asemenea club, Ana-Maria i-a invitați pe toți membrii clubului să se prezinte (cu numele și o calitate dominantă a lor, argumentată); acesta a fost primul lor mini discurs (timp de susținere – un minut). La final, Ana-Maria s-a arătat mulțumită de primul „test”, pe care cu toții l-au trecut cu brio; concluzia? „Sunteți plini de calități!
Într-un asemenea club, învățați să aveți două perspective asupra aceluiași lucru”...  
În cadrul celui de-al doilea „joc” (de rol), fiecare a scris pe un bilețel un substantiv și un adjectiv, la întâmplare, fără vreo legătură între ele, după care li s-a cerut să schimbe bilețelele între ei. Ieșind în față, timp de un minut, fiecare a trebuit să susțină un discurs cu referire la substantivul respectiv (cu trimitere finală la adjectiv). Mark a vorbit despre un scaun – singur, Tina, despre un copil – rece, Smaranda s-a „luptat” cu un urs – luptător, Oana... fată – creativă, Miruna... sabie – mândră, Ozana... pantaloni – înțelegători, Diana... brad – darnic, Andrada... bomboană – frumoasă, Roberta... tablou – rău...
„Am remarcat faptul că ați folosit umorul, iar unii chiar și-au notat unele idei pe hârtie, ceea ce nu e rău deloc. Se practică și una și cealaltă...”, a ținut să-i asigure Ana-Maria Udrea.
Așadar, Colegiul Național „Mihai Eminescu” are club de dezbateri. Cei buni de gură, „bătăioși”... în idei și tari în argumente sunt așteptați la club pentru o confruntare sută la sută! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Primul club de dezbateri.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:17:39 Ora standard a Europei de Est