Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Gâlcevile din Chioggia”, după Carlo Goldoni

Astă-seară, Teatrul Vienez de Copii prezintă

„Gâlcevile din Chioggia”, după Carlo Goldoni

Premiera spectacolului se va juca astă-seară (duminică, 4 decembrie 2011), de la ora 18.00, la Casa de Cultură a Municipiului (Piața Regele Ferdinand, nr. 4

După succesul celor cinci proiecte realizate până acum: „Teatru pentru tineri, Shakespeare pentru toți”- 2006 în cadrul căruia a fost realizat spectacolul „Visul unei nopți de vară”, de William Shakespeare, „Copiii pe scenă” - 2007, în cadrul căruia a fost prezentat spectacolul „Slugă la doi stăpâni”, de Carlo Goldoni, „Copiii pe scenă” - 2008, care s-a încheiat prin prezentarea piesei „Cum vă place”, de William Shakespeare, „Copiii pe scenă” - 2009 finalizat prin prezentarea piesei „Bolnavul închipuit”, după Molière și „Copiii pe scena” - 2010, în cadrul căruia s-a pregătit spectacolul „Momente și schițe”, după I.L. Caragiale și Gh.Brăescu, Teatrul Vienez de Copii vine în fața publicului orădean cu spectacolul „Gâlcevile din Chioggia”, după Carlo Goldoni, în regia lui Șerban Borda. Spectacolul marchează încheierea proiectului „Copiii pe scena” - 2011.
Scopul asociației noastre este de a atrage tinerii spre teatru, ca modalitate educațională și recreativă de petrecere a timpului liber.
Șerban Borda, actor al Teatrului Regina Maria din Oradea semnează regia spectacolului, el fiind și cel care a lucrat cu copiii în cadrul cursurilor de teatru timp de patru luni. Sub îndrumarea actorului, membrii trupei formate din 22 de copii (cu vârstele cuprinse între 5 și 18 ani) dau farmec personajelor create de Carlo Goldoni
Micii actori sunt elevi ai instituțiilor de învățământ din Oradea, fiind selectați în urma unor ateliere de selecție desfășurate în luna mai. Copiii au urmat cursul de 4 luni și acum urmează să apară în fața publicului orădean pentru a primi aplauzele meritate.
Până în anul 2008, Teatrul Vienez de Copii prelua proiectele Das Wiener Kindertheater. Anul acesta regia, la fel ca în ultimii doi ani (spectacolele „Bolnavul închipuit” și „Momente și schițe”), regia piesei este semnată de actorul Șerban Borda.
Asociația noastră beneficiază de sprijinul BCR, sponsorul nostru principal, Casa de Cultură Oradea, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, Universitatea Oradea, CohnandJansen JWT, UAP.
Începând cu anul 2009, asociația noastră are și o sucursală în București, unde s-au pregătit trei spectacole până acum: 2009 - „Visul unei nopți de vară”, de William Shakespeare, în regia Sylviei Rotter, 2010 - „Bolnavul închipuit”, după Molière, în regia lui Petrică Voicu, după o idee de Șerban Borda, și în 2011 - „Gâlcevile din Chioggia”, în regia lui Petrică Voicu, după o idee de Sylvia Rotter. (Sabina Topală)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:47:16 Ora standard a Europei de Est