Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ICR Stockholm împlinește 5 ani

La mulți ani, la fel de rodnici!

ICR Stockholm împlinește 5 ani

Institutul Cultural Român de la Stockholm împlinește în aceste zile cinci ani de la inaugurare, perioadă în care s-a impus ca una dintre cele mai active scene culturale din Suedia. Strategia ICR Stockholm urmărește reprezentarea tuturor domeniilor culturale și a tuturor generațiilor de artiști români, precum și crearea unor punți de legătură între mediul cultural din România și cel din Suedia.

Printre realizările concrete cu care se poate bucura institutul se numără înființarea Premiului literar Marin Sorescu (2007), constituirea, sub umbrela celui mai mare grup editorial suedez, a unei edituri profilate în special pe literatura română (2010), publicarea a două antologii de literatură română tradusă în limba suedeză (2008 și 2011), a două cărți de artist (Ștefan Constantinescu și Daniel Knorr) și a șapte cataloage de artă contemporană, montarea pe scenele suedeze a mai multor piese de teatru românești, realizarea unor secțiuni românești în cadrul Târgului de Carte de la Göteborg (2008) și a Festivalurilor de Film de la Uppsala (2008), Göteborg (2011) și Copenhaga (2011). În acești 5 ani, institutul a colaborat cu majoritatea instituțiilor culturale suedeze și a participat la toate evenimentele culturale de amploare din Suedia – festivalurile de film și festivalurile de poezie de la Stockholm, Göteborg și Uppsala, Târgul de Carte de la Göteborg, Festivalul Cultural și Noaptea Culturală a Stockholmului. Dintre programele-cadru ale institutului se remarcă Salonul de poezie, Atelierul de traducere, Zilele Filmului Românesc la Stockholm, precum și programul expozițional.
 Activitatea ICR Stockholm se bucură de o atenție constantă din partea presei suedeze, care l-a remarcat ca fiind „cel mai dinamic dintre toate institutele culturale străine din Suedia” (Göteborgs Posten, Kristianstadsbladet), „o încercare extrem de reușită de a reliefa profilul cultural al unei națiuni” (Dagens Nyheter), „un spațiu ce dă tonul artei contemporane din Stockholm” (Kunstkritikk), cu „un program expozițional la standarde intelectuale foarte ridicate” (Aftonbladet) - o selecție a aprecierilor aduse de-a lungul timpului de presa suedeză la adresa ICR Stockholm poate fi consultată pe pagina institutului: http://www.icr.ro/mass-media_suedeza_despre_icr_stockholm.
P.S. Stimate domnule director Dan Shafran, felicitări și din partea noastră, și La mulți ani, la fel de rodnici!Moise Ovidiu DAN

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:35:00 Ora standard a Europei de Est