Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii de la „Oltea Doamna” au ales Casa dr. Aurel Lazăr

Pentru a vorbi despre Unirea de la 1 Decembrie 1918

Elevii de la „Oltea Doamna” au ales Casa dr. Aurel Lazăr

Unde se poate vorbi cel mai bine despre Unirea Transilvaniei cu România dacă nu în Casa dr. Aurel Lazăr?!

Așa au gândit și au înfăptuit și elevii a trei clase de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, clasele îndrumate de prof. Elena Pavel, Romelia Ciarnău și Rodica Foltuț, care și-au prezentat montajul literar-artistic, miercuri (30 noiembrie 2011) la Muzeul Memorial „Aurel Lazăr”.
„Deschid sfânta carte unde se află înscrisă gloria și rădăcinile României.
Noi n-am venit pe meleagurile patriei de nicăieri. Am răsărit aici, din pământ, la începutul lumii, o dată cu iarba câmpurilor și cu arborii vânjoși ai pădurilor...
De sute de ani poporul nostru râvnea să trăiască într-o singură țară: România”.
Sunt cuvintele rostite de dna prof. Romelia Ciarnău în deschiderea montajului. Înainte însă, gazda bună, doamna muzeograf Cornelia Romînașu, avea să-și salute distinșii oaspeți (pe Vodă Cuza, pe Mihai Viteazul ...) și să-i felicite pentru faptul că au ales locul cel mai potrivit pentru o lecție de istorie și de simțire românească.
De la Burebista la regele Ferdinand
În demersul lor istoric, au pornit de la primul rege dac, Burebista, care i-a unit pe toți dacii într-un singur stat, ajungând la Decebal cel neînfricat, care a păstrat unitatea dacilor; a venit apoi Mihai Viteazul, care în 1600, a reușit să unească pentru scurtă vreme cele trei principate române (Moldova, Þara Românească și Transilvania); dar numele de România avea să apară în urma Unirii celei Mici, de la 24 Ianuarie 1859, sub Al. I. Cuza, cuprinzând doar cele două provincii (Moldova și Muntenia); Unirea cea Mare s-a înfăptuit la 1 Decembrie 1918, prin unirea Transilvaniei cu România, sub regele Ferdinand. Toate aceste mari personalități ale istoriei au fost prezente miercuri în casa ilustrului avocat și patriot orădean prin intermediul micilor actori ai dnei profesor Elena Pavel. Dar, spectacolul, precum Unirea, a fost opera și rodul întregului norod, al tuturor celor prezenți care au recitat și au cântat, individual și pe clase, iar la final au dat glas unor frumoase colinde; aflați în Postul Crăciunului, copiii ne-au vestit astfel apropierea Marelui Praznic Împărătesc – Nașterea Pruncului Sfânt.
Admirabila lecție de istorie și simțire românească, transmisă în direct din Casa avocatului dr. Aurel Lazăr prin inimile a peste 100 de elevi și părinți, s-a încheiat cu vizitarea muzeului; un bun prilej de lărgire a orizontului de cunoaștere și de rememorare a actului istoric înfăptuit în casa ilustrului avocat la 12 octombrie 1918, Declarația de Independență de la Oradea sau Declarația de autodeterminare națională a românilor din Transilvania și Ungaria. (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii de la „Oltea Doamna” au ales Casa dr. Aurel Lazăr.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:51 Ora standard a Europei de Est