Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Spectacolul „Iubește și prețuiește!”

Marți, pe scena Casei de Cultură a Municipiului Oradea

Spectacolul „Iubește și prețuiește!”

Acțiunile stradale desfășurate vineri de elevii și dascălii din ciclul primar al Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller” au fost urmate, marți (29 noiembrie 2011), de spectacolul „Iubește și prețuiește!” prezentat pe scena Casei de Cultură a Municipiului în onoarea oaspeților din Suedia, dna Elena Þeicu și dna Ingela Karillson.

„Spectacolul de astăzi se înscrie în suita manifestărilor desfășurate în cadrul campaniei de combatere a violenței împotriva femeii, fiind o recunoaștere a sensibilității și gingășiei feminine”, ne-a declarat dna profesor Mariana Lucaci, organizator principal al manifestării culturale.
În deschiderea spectacolului a jucat însăși actrița suedeză Ingela Karillson, care a interpretat-o pe Ioana d’Arc (eroina francezilor) în cadrul unui monolog de mare succes.
O pereche talentată de mici dansatori de la Grădinița nr. 16, Sara Tîrle și Vlad Marian (din grupa drei educatoare Rodica Balog), „Stele ale dansului”, a deschis spectacolul celor mici. Alte stele și steluțe din clasa a IV-a B, coordonate de doamna învățătoare Emilia Huza, ne-au prezentat un dans ritmic și un dans al florilor în coregrafia dnei Monica Iuhoș.
„Inima are memorie”
 Am citat-o pe dna profesor Mariana Lucaci, cea care în minutele următoare a însoțit pe scenă trupa de colindători ai clasei a II-a B. Elevii dumneaei ne-au sensibilizat cu un colind, intitulat „Clopoțeii veseli”. Dna profesor Krisztina Vasi și elevii clasei a IV-a A, secția germană, au adus în scenă jocul spontan și zglobiu al copiilor în cadrul scenetei „Iubește și prețuiește”, amintindu-ne de jocurile copilăriei. În următoarele două puncte din program au evoluat invitații de la Eco Școala „Avram Iancu”, micii dănțăuși ai dlui învățător Constantin Negruț, cu un dans popular din Bihor, precum și trupa de liceeni eminescieni, coordonați de consilierul educativ Ioan Cadar, cu o scenetă de violență...
Mesajul frumos al iubirii și prețuirii femeii a fost adus în finalul spectacolului de Alexandru Cristea, fost elev al doamnei profesor Mariana Lucaci, o voce de aur, laureat a numeroase concursuri și festivaluri naționale de muzică ușoară, elevul dnei profesor  
Meda Horjan. Inspirată și incitată de Alex, doamna Mariana Lucaci avea să ne cânte și să ne încânte cu o melodie, interpretată cu multă sensibilitate.
La finalul spectacolului, dna inginer Miorița Săteanu (președintele Uniunii Femeilor Bihor – Oradea) a felicitat micii artiști, în nume propriu și în numele oaspeților suedezi și a mulțumit dascălilor coordonatori pentru regalul oferit drept omagiu adus femeii. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Spectacolul „Iubește și prețuiește!”   

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:11 Ora standard a Europei de Est