Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vernisajul expoziției și jurizarea lucrărilor

Proiectul – concurs internațional „Podul prieteniei”

Vernisajul expoziției și jurizarea lucrărilor

Conducerea Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” din Oradea ne-a invitat, joi (24 noiembrie 2011) la vernisajul expoziției de desene cu tema „Impresii de vacanță”, manifestare cuprinsă pe agenda proiectului internațional „Podul prieteniei”.

În deschiderea evenimentului, doamna director, prof. dr. Angela Marușca, a prezentat scopul reuniunii în noua etapă de derulare a proiectului internațional „Podul prieteniei”, precum și calendarul întâlnirii. După prezentarea în power point a activităților derulate în cadrul proiectului - concurs internațional „Podul prieteniei” de către directorul adjunct, prof. Elena Erdeli, au urmat discuții (aprecieri și întrebări din partea participanților). Pentru joi au fost fixate ca obiective: vernisajul  expoziției de desene cu tema „Impresii de vacanță”, jurizarea desenelor participante la etapa internațională a proiectului și completarea chestionarelor de evaluare a activităților din cadrul proiectului – concurs internațional „Podul prieteniei”.
Între lucrările calificate pentru această etapă, alături de desene primite din țară, sunt și lucrări aparținând partenerilor de proiect din Anglia, Lituania și Bulgaria.
Trebuie să spunem că proiectul internațional coordonat de CSEI „Orizont” Oradea este inclus în CAEN (Calendarul Activităților Educative Naționale), pentru 2010 și 2011, iar pentru 2012, a fost propus spre aprobare pentru a doua ediție, sub forma unui concurs interregional de desene și colaje. Inițiatorul acestui proiect este directorul adjunct, prof. Elena Erdeli, alături de echipa de proiect: prof. dr. Angela Marușca – director, prof. Raluca Petruț, prof. Nicoleta Mladin, prof. Florica Haiaș și prof. Sanda Turcuș.
„În primul an de derulare (2010), la proiect au participat opt instituții dintre care una din Turcia și una din Macedonia. În 2011, numărul partenerilor a crescut, ajungând la 20 de instituții dintre care trei parteneri externi, din Anglia, Ungaria și Lituania, șase instituții de masă și 11 instituții de învățământ special din județele: Bihor, Cluj, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bistrița – Năsăud, Mehedinți și municipiul București. Pentru 2012, și-au depus documentele de parteneriat 19 instituții de învățământ, proiectul debutând luna viitoare cu prima activitate, sub genericul „În așteptarea Crăciunului”, ne-a declarat coordonatorul de proiect, prof. Elena Erdeli. (Ovidiu DAN)
Clasamentul concursului internațional „Podul prieteniei”
Învățământul de masă - clasele I-IV
Locul I - Audra Azareviciute (prof. coord. Danute Karoliunienne - Lituania
Locul II - Yanislava Zhelgezkova (prof. coord. Tonka Valkova) - Bulgaria
Locul III - Victoria Chobanava (prof. coord. Tonka Valkova) - Bulgaria
Învățământul special - clasele I-IV
Locul I - Rostaș Zina (prof. coord. Mladin Nicoleta) – C.S.E.I. „Orizont”
Locul II - Zombori Norbi (prof. coord. Cabău Crina) – C.S.E.I. „Orizont”
Locul III - Haraga Adela (prof. coord. Moga Corina) - C.S.E.I. Popești
Învățământul de masă - clasele V- X
Locul I - Farcaș Silvia (prof. coord. Șandra Florica) – Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” Oradea
Locul II - Porcar Amalia (prof. coord. Sandra Florica) - Școala „Octavian Goga”; Prepeliță Diana (prof. coord. Mitrache Ofelia) din Dr. Tr. Severin
Locul III  - Ciulea Antonia (prof. coord. Șandra Florica) Școala „Octavian Goga”
Învățământul special - clasele V- X 
Locul I - Barta Emeșe (prof. coord. Haiaș Florica) C.S.E.I. „Orizont”
Locul II - Lupo Emilia (prof. coord Moga Corina) C.S.E.I. Popești
Locul III - Șipoș Dinu (prof. coord. Romanschi Lucia) - C.S.E.I. Tileagd.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vernisajul expoziției și jurizarea lucrărilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:25 Ora standard a Europei de Est