Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Engleza se învață sau se perfecționează Pas cu pas doar la C. N. „Mihai Eminescu” din Oradea!

Ieri, a fost inaugurat cabinetul fonic, cu participarea reprezentanților „2F Centro Formatione”

Engleza se învață sau se perfecționează Pas cu pas doar la C. N. „Mihai Eminescu” din Oradea!

Directorul Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, dna profesor Maria Onița, ne-a invitat ieri (miercuri, 23 noiembrie 2011), la inaugurarea cabinetului fonic unde engleza se învață (sau se perfecționează) Pas cu pas, prin metoda instinctivă.

La tăierea panglicii inaugurale, doamna director Maria Onița l-a avut alături pe dl Fernando Franchi – fondatorul 2F Centro Formatione, care organizează cursuri de engleză pentru adulți la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea încă din 2010, fiind singura Școală 2F din județul Bihor.
În țară funcționează 2F Centro Formatione la Timișoara (din 2007) - unde este și sediul central din România, la Arad - din 2008 și la Oradea - din 2010.
2F Centro Formatione există pe piața europeană din  1982 (de 30 de ani în Italia, Franța, Germania, Austria, Elveția și Spania, de 10 ani în Ungaria și de patru ani și în România).
 „Școala 2F face parte dintr-un Holding internațional și mulțumită modalității eficiente de predare a devenit una dintre cele mai mari școli private de engleză și informatică din Europa, având peste 30.000 de cursanți”, după cum aveam să aflăm de la Cristina Ciuleanu – coordonator didactic al centrului de la Timișoara. Alături de Cristina și de dl Fernando Franchi, au fost prezenți la inaugurare și alți coordonatori didactici: Alexandra Săvoiu, Jeanina Cacuci (coordonator didactic pentru Oradea) și Raul Damian – coordonator al Departamentului de telemarketing.
Dacă până acum la Școala 2 F de la Colegiul Naționale „Mihai Eminescu” s-au ținut cursuri de engleză (pentru începători sau avansați) doar pentru adulți, de-acum doamna director Maria Onița le-a propus partenerilor să organizeze asemenea cursuri și pentru elevii doritori. La C.N. „Mihai Emiescu” învață circa 1.500 de elevi, în trei cicluri de învățământ: primar - din acest an școlar, gimnazial și liceal.
Metodele Full Immersion și Mansfield house
Cristina este de principiu că e mai important „să știm să vorbim engleza, să avem curajul să vorbim această limbă de circulație internațională, în orice situație, împrejurare, decât să folosim structuri gramaticale complicate. În cadrul cursurilor, limba se însușește prin conversație, prin jocuri de rol, folosindu-se materiale didactice multe și diversificate, audio și video, materiale care rămân în posesia cursantului; se lucrează pe grupuri mici de studiu (câte doi, maximum 10), cu un orar flexibil. Un modul ține cinci luni, cuprinzând 16 tematici lingvistice, câte două cursuri pe săptămână de câte 90 de minute fiecare. Dacă din varii motive un cursant lipsește de la un curs sau două, cursurile se recuperează fără a plăti în plus. Cadrele didactice care predau la Școala 2 F cunosc limba engleză la nivel de limbă maternă, cu maximum de profesionalism. Cabinetul fonic îi ajută pe cursanți să-și însușească o pronunție corectă. Softwear-ul îi ușurează cursantului partea cea mai grea și mai plictisitoare: însușirea corectă a cuvintelor. La Școala 2 F, cursantul urmează pașii obișnuiți ai însușirii limbii, prin comunicare – conversație. Mai întâi comunicarea și după aceea cunoașterea regulilor gramaticale. Și încă ceva: cursul se bazează pe o imensitate de exerciții practice! La finalul modulului (celor cinci luni), se dă un examen, prilej cu care se eliberează un certificat, vizat de MECTS (în cazul începătorilor), recunoscut în toate țările UE; la fel și în cazul cursului de perfecționare, certificatul este avizat de MECTS.
Holdingul  2 F
În cei 30 de ani de activitate, Școala 2 F s-a dezvoltat mereu, s-a extins ca arie de activitate în diferite domenii, cuprinzând și agenții imobiliare, investiții financiare, activitate în domeniul hotelier, telecomunicații, chiar și închirieri de mașini, editură, precum și firmă de produse hardware...
Pentru alte informații, respectiv înscrieri, puteți apela la 0256/217.434; 0751/511.736, fax 0256/45.45.14; e-mail: info@2f.ro; adresa de site:www.2f.ro (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Engleza se învață sau se perfecționează Pas cu pas doar la C. N. „Mihai Eminescu” din Oradea!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:00:26 Ora standard a Europei de Est