Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Bucuriile toamnei”

În parteneriat cu Grădinița nr. 22

„Bucuriile toamnei”

Profitând de timpul frumos și de faptul că Zâna Toamna și-a etalat peste tot cu nonșalanță frumusețile și bogățiile, învățătorii Grupului Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” din Oradea (director - prof. Cozma Cărăbaș Adina, director adj. - prof. Lascău Daniela) au organizat un regal autumnal, în parteneriat cu preșcolarii Grădiniței nr. 22 (director, profesor Șandor Costea Lidia)

Domnii învățători (Firtean Alina, Cotro Lavinia și Pașca Dorina) au invitat partenerii preșcolari să le fie alături la „Bucuriile toamnei”. Preșcolarii au răspuns cu drag invitației, însoțiți de doamnele educatoare: Bumb Maria, Balaj Florica, Ristea Dorina, Pășcuț Liana și Silaghi Ioana.
Balul toamnei – cu mască și fără mască
La clasa a IV-a A (înv. Alina Firtean), școlarii și preșcolarii grupei pregătitoare (ed. Maria Bumb) s-au întrecut în versuri și ghicitori despre legume și fructe, după care preșcolarii au identificat în îmbelșugata expoziție legumele și fructele cuprinse în răspunsurile la ghicitori. Apoi, împărțiți pe echipe au confecționat măști simbolizând diferite fructe și legume. S-au făcut poze, s-au audiat cântece („Lasă-mi toamnă pomii verzi”, „Balada unui greier mic”, „E toamna iar”). În încheiere, copiii au servit sucuri naturale și fructe.
,,Surprizele toamnei îmbelșugate”
La clasa a III-a A (înv. Cotro Lavinia), activitatea a început prin vizualizarea expoziției de către preșcolarii grupei mijlocii (ed. Ristea Dorina), după care s-a încins o discuție despre toamnă. S-a subliniat faptul că toamna se culeg fructele și legumele, iar pentru acest lucru avem nevoie de coș; prilej cu care s-a propus confecționarea unor coșulețe pentru fructe (nuci). După explicarea tehnicii de lucru, elevii au început să decupeze fructe, pe care le-au lipit pe coșuleț. La terminarea sarcinii de lucru, copiii au fost invitați să culeagă nuci dintr-un colțișor amenajat în clasă. Drept recompensă li s-au oferit sâmburi de nucă.
„Toamnă, toamnă, darnică!”
Elevii clasei I (înv. Pașca Dorina) și-au așteptat partenerii, preșcolarii din grupa mijlocie (ed. Pășcuț Liana), cu o expoziție de lucrări artistico-plastice, reprezentând peisaje de toamnă, legume, fructe și animale..., dar și colaje cu frunze uscate. Activitatea lor comună s-a desfășurat sub forma unui recital de cântece și poezii despre toamnă (Toamna, de Octavian Goga, Toamna, de Otilia Cazimir, cântece: Plecarea păsărelelor, Toamna harnică, Cântecul toamnei), iar la final, în cadrul activităților pe grupe, au lipit pe coșulețe fructe și legume din hârtie glasată. (A. F.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Bucuriile toamnei”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:34:12 Ora standard a Europei de Est