Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Domeniul Informatică pe locul I (din 36), iar Matematica – pe IV (din 44)

Promovarea imaginii

Domeniul Informatică pe locul I (din 36), iar Matematica – pe IV (din 44)

Printre profesorii universitari care se bucură de respectul și aprecierea colegilor și studenților se numără și dl prof. univ. dr. Constantin Popescu – directorul Departamentului de Matematică și Informatică al Universității din Oradea, aflat în fruntea departamentului nu de dată recentă, ci din 2005.

Cinci programe de licență și master
În rândurile de față, însă, nu ne-am propus să realizăm un portret sau un profil al managerului de departament, ci prezentarea ofertei educaționale și câteva considerații, aprecieri pe care alții le-au făcut la adresa acestui departament (cu cele două domenii) în cadrul unor ierarhizări oficiale (publicate).
În cadrul departamentului vorbim despre trei programe de licență, de 3 ani (toate acreditate): Matematică, Mate-Info și Informatică. În cadrul Masterului există două programe de studii (de 2 ani): Matematică didactică în domeniul Matematică și Sisteme distribuite în internet în domeniul Informatică.
Să mai spunem că la fiecare din cele cinci programe de studii au fost, an de an, destule locuri bugetate.
Departamentul dispune de un colectiv valoros de cadre didactice (34), din care opt profesori universitari doctori și cinci conferențiari doctori, 21 de lectori doctori și asistenți universitari. Prof. univ. dr. Sorin Gal a câștigat în 2011 un grant de cercetare în domeniile Matematică și Informatică din partea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, singurul de la Universitatea din Oradea; cu cele 93,67 de puncte, dl profesor Sorin Gal ocupă locul IV în clasamentul celor 33 de competitori, având în față doar doi reprezentanți ai Academiei Române și un profesor de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.
Locul III, între universitățile mici 
Potrivit clasamentului publicat pe portalul de business MONEY.ro, Universitatea din Oradea ocupă locul III în rândul universităților de stat mici (după Universitatea din Craiova și Universitatea Transilvania din Brașov), după activitatea științifică relevantă la nivel internațional și indexată între 2002 și 2011, potrivit clasamentului instituțiilor cu activitate de cercetare din România, realizat de Asociația Ad Astra.
Potrivit listei instituțiilor din România cu activitate de cercetare, domeniul Informatică din cadrul departamentului de Matematică și Informatică al Universității din Oradea ocupă locul I în clasamentul întocmit de Ad Astra (Cartea albă a cercetării din România), dintr-un total de 36 de universități și institute de cercetare din România, iar domeniul Matematică – locul IV, din 44 de universități și institute de cercetare din România.
Experiență remarcabilă de predare și cercetare în străinătate
Profesorii Departamentului de Matematică și Informatică au o experiență remarcabilă de predare și cercetare în străinătate, în special în Statele Unite ale Americii și Europa, după cum aveam să aflăm de la directorul departamentului.
Mulți profesori din cadrul acestui departament au predat cursuri la universități americane sau au lucrat la diverse proiecte de cercetare în cadrul unor universități europene: prof. univ. dr. Sorin Gal (Memphis University, SUA), prof. univ. dr. Constantin Popescu (Centre for Quantifiable Quality of Service in Communication Systems, Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norvegia; Aarhus University, Danemarca), prof. univ. dr. Mircea Balaj (Universitatea Tehnică din Bielsko-Biala, Polonia), prof. univ. dr. Daniel Pașca (Worcester Polytechnic Institute si City University of New York, SUA), conf. univ. dr. Liviu H. Popescu (University of Texas at El Paso, SUA), lect. univ. dr. Barnabaș Bede (University of Texas at El Paso si University of Texas Pan-American, SUA), prof. univ. dr. Alexandru Bica (Universite d’Orleans, Franța; Aldo Moro University of Bari, Italia), conf. univ. dr. Aurel Căuș (Universite d’Orleans, Franța). (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Domeniul Informatică pe locul I (din 36), iar Matematica – pe IV (din 44).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:36 Ora standard a Europei de Est