Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

20 de ani de școală electronică la Universitatea din Oradea

Moment aniversar, ieri, la Biblioteca Universității

20 de ani de școală electronică la Universitatea din Oradea

Conducerea Departamentului de Electronică și Telecomunicații din cadrul Universității din Oradea a marcat, ieri (marți, 15 noiembrie 2011), în sala de conferințe a Bibliotecii universitare, 20 de ani de școală electronică la Universitatea din Oradea.

Specializarea Electronică aplicată a funcționat la Universitatea din Oradea din anul universitar 1990-1991, cu învățământ de zi, ingineri, și a fost autorizată să funcționeze din 18.08 1992. Ulterior a fost acreditată începând cu anul universitar 1998-1999 și reacreditată în iunie 2004 și ianuarie 2010.
Catedra de Electronică, organizatoare a specializării Electronică aplicată, a fost înființată în 1993 și transformată în Departament de Electronică și Telecomunicații prin hotărârea Senatului Universității în data de 18.07.2011. În 14 septembrie 2006 s-a primit autorizare de organizare a studiilor și pentru programele de studii Rețele și software de Telecomunicații și Inginerie Medicală.
În cuvântul său, directorul de departament, profesor dr. ing. Cornelia Gordan, a felicitat deopotrivă cadrele didactice și foștii absolvenți pentru parteneriatele pe care le dezvoltă în permanență, întrucât cei mai mulți dintre absolvenții catedrei de Electronică lucrează la companii de profil din zonă, cu specific electronic și de telecomunicații: SC Connectronics, Celestica, Plexus Services, RDS-RCS, Hanil Electronics Biharia, Romtelecom Oradea... Există un sprijin reciproc între mediul socio-economic și departament, cel care îi furnizează resursele umane. La rândul lor, companiile au ușile deschise pentru studenții departamentului, care își desfășoară orele de practică în cadrul acestor companii și chiar sunt încurajați să-și ia teme pentru lucrările lor de licență, cu finalizare și aplicabilitate în respectivele companii. În cuvântul doamnei director și în intervențiile
secretarului științific al Universității – prof. dr. ing. Sorin Curilă și ale prodecanului – prof. dr. ing. Daniel Trip, au fost evidențiate bunele relații care există între grupuri de cercetare din cadrul Universității Oradea și grupuri ale altor universități din Timișoara, București, Cluj-Napoca, dar și din străinătate (din Lyon, Reims, Poitiers, Clermont-Ferrand, din Franța, din Atena – Grecia, din Budapesta – Ungaria și din Kosice – Slovacia). În mod periodic, la Oradea sunt invitați profesori de la universități din Timișoara, București și Clu-Napoca pentru prelegeri de specialitate. Departamentul de Electronică și Telecomunicații dispune de laboratoare acreditate pentru activități didactice și de cercetare științifică în domeniul Inginerie Electronică și Telecomunicații. Personalul său didactic este implicat în granturi de cercetare naționale (CeEx, CNCSIS, PNCDI-II, HURO) și internaționale (Leonardo da Vinci, FP7, Brâncuși, LLP)...
„Sunt un om norocos, bucuros de familia personală și de familia mea profesională...”
A declarat șeful primei promoții de ingineri electroniști.
Dintre foștii absolvenți prezenți la manifestare, au luat cuvântul Adriana Manole (de la Plexus), ing. Sergiu Crăciun (de la Celestica), ing. Kecseg Fonce Andrei (de la Connectronics), Csaki Otto (de la Romtelecom) și prof. dr. ing. Cristian Grava – șeful primei promoții de ingineri electroniști (din 1995), cu doctoratul luat în Franța, care astăzi este profesor al Departamentului de Electronică și Telecomunicații. Vorbitorii și-au manifestat bucuria de a fi prezenți la ceas aniversar alături de foștii lor profesori, cărora le-au mulțumit pentru șțiința transmisă, fiind încântați să poată menține contactul cu Universitatea prin studenții care își desfășoară orele de practică în cadrul companiilor la care ei sunt angajați.
„Manifestarea de astăzi este și un prilej în plus de a marca ieșirea la pensie a dlui prof. dr. Bondar Karoly, primul șef de catedră, din anii 1993- 2004. Pentru existența noastră ca Universitate și catedră, îi datorăm merite fostului nostru decan și rector dlui Teodor Maghiar, iar domnul Bondar are meritul de a fi întemeietorul, cel care a pus bazele Electronicii la Oradea”, a conchis directorul de departament, prof. dr. ing. Cornelia Gordan. (Ovidiu DAN) P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 20 de ani de școală electronică la Universitatea din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:20 Ora standard a Europei de Est