Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O întâlnire benefică – cu valențe multiple

La Ceica, întâlnire cu poeții și poezia

O întâlnire benefică – cu valențe multiple

„Căci nu este alta și mai frumoasă și mai de folos în toată viața omului zăbavă decât cetitul cărților”- Miron Costin

Cercul de poezie „Ana Blandiana” și-a redeschis activitatea joi, 20 octombrie 2011, pentru toți iubitorii și creatorii de poezie de la școlile din Ceica și Ceișoara, sub îndrumarea profesorilor de literatură Ioan Boț și Ioana Bădăra.
La prima întâlnire s-a ales conducerea, s-au stabilit obiectivele și activitățile principale pentru următoarele luni, s-au stabilit elevii creatori care vor citi la ședința viitoare, care la cererea insistentă a membrilor cercului a avut loc joi, 27 octombrie 2011, când au citit trei elevi dornici de afirmare.
Miercuri, 9 noiembrie, 2011, membrii Cercului de poezie „Ana Blandiana”, împreună cu cadrele didactice, au avut ca invitați doi poeți de marcă ai generației ’80, Ioan Moldovan – redactorul-șef al revistei „Familia” și Gheorghe Vidican, iar joi, 10 noiembrie, membrii Cercului de poezie au pregătit un recital-concurs dedicat sexagenarului poet nonconformist – contemporanul nostru Mircea Dinescu.
Lansare de carte într-o sală de clasă
În viața micilor iubitori și creatori de poezie de la Școala din Ceica,  lansarea unui volum de poezie este un eveniment unic. Poetul Gheorghe Vidican, la invitația Cercului de poezie, a acceptat cu bucurie să-și  lanseze în școala noastră cel de-al optulea volum de versuri, intitulat metaforic „Fluturi în tranșee”. În calitate de coordonator al Cercului, profesorul Ioan Boț a prezentat succint cele două personalități reprezentative pentru cultura românească contemporană. Poetul Ioan Moldovan a prezentat publicului tânăr cât mai pe-nțelesul lor universul poetic al poetului Gh. Vidican, al cărui foarte bun cunoscător este. În discursul său, poetul a făcut o frumoasă pledoarie pentru lectură, pentru întâlnirea directă cu cartea. „Lectura, consideră poetul I. Moldovan, este singurul mijloc de salvare a tinerilor de sub robia calculatorului, a cărui utilizare exagerată poate duce la înstrăinarea omului de sine însuși și de ceilalți”. Poetul aduce în sprijinul pledoariei sale cuvintele nepieritoare ale înțeleptului cronicar moldovean Miron Costin.
Poeții n-au venit cu mâna goală
În timpul prezentării poeziei dificile a lui Gh. Vidican, poetul I. Moldovan a ținut o mică lecție de receptare a poeziei, începând cu titlul-metaforă angajând un dialog extrem de benefic cu tinerii iubitori de poezie, de frumos. Poetul I. Moldovan n-a venit cu mâna goală, împărțindu-le elevilor daruri culturale –numere din prestigioasa revistă pe care o conduce, revista „Familia”. În final, poetul Gh. Vidican a dat multe autografe cu dedicație, atât elevilor, cât și profesorilor iubitori de poezie, iar poetul Ioan Moldovan a fost asaltat de copii să le dea zeci de autografe pe revistă, cât și pe o foaie de caiet. Faptul că poeții au acceptat să coboare din turnul de fildeș în mijlocul cititorilor lor, și n-o fac pentru prima dată, s-a dovedit a fi extrem de benefic, atât pentru scriitori, cât și pentru cititori. (Ioan Boț)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O întâlnire benefică – cu valențe multiple.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:05 Ora standard a Europei de Est