Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „BOFU – Viitor fără frontiere”

De la Oradea la Szeged

Proiectul „BOFU – Viitor fără frontiere”

În perioada 8 – 11 octombrie 2011, la Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea, respectiv la Școala Medie de Ordine Publică din Szeged – Ungaria, s-a desfășurat cea de-a 5-a activitate de schimb de experiență la nivelul elevilor din cele două instituții de învățământ, în cadrul Proiectului de Pregătire al Poliției de Frontieră „BOFU – Viitor fără frontiere”.

Astfel, pe același șablon al activităților precedente, în perioada amintită o delegație a școlii noastre formată din șapte persoane, un ofițer și șase elevi, a plecat la Szeged pentru acest schimb de experiență. Elevii școlii orădene au fost incluși în programul de învățământ al școlii maghiare, iar în timpul liber au avut și un program de vizitare a orașului și a obiectivelor de interes din împrejurimile acestuia. După cum am mai spus, este cea de a 5-a activitate din anul 2011, desfășurată în cadrul Acordului de parteneriat care are ca scop identificarea și accesarea de fonduri europene nerambursabile.
De la Szeged la Oradea
De asemenea, în cursul zilei de marți, 8 noiembrie 2011, a sosit la Oradea delegația maghiară, formată tot din șapte persoane, un profesor și șase elevi care au fost cazați în spațiile școlii noastre și care au fost incluși în programul de pregătire din săptămâna
7 – 11 noiembrie 2011. În ziua sosirii, delegația maghiară a fost primită de conducerea instituției. Partenerii noștri au vizitat școala: muzeul amenajat în incintă, sălile de clasă, laboratoarele și spațiile de cazare a elevilor, fiind incluși în programul de învățământ.
În cursul zilei de miercuri, împreună cu o clasă de elevi au făcut o vizită de pregătire la SPF Borș, Punctul comun de contact Borș-Artand și la Punctul de contact Oradea, unde s-au familiarizat cu activitatea și atribuțiile acestor structuri operative ale Poliției de frontieră române.  
Conform programului, joi, delegația maghiară s-a deplasat la Cluj-Napoca, pentru o vizită de lucru la Punctul de trecere a frontierei aeroportuar Cluj-Napoca și la Școala de Pregătire a Agenților de Poliție „Septimiu Mureșan”.
Vineri, la încheierea activității, s-au tras concluziile: experiența câștigată va fi utilizată pentru îmbunătățirea calității învățământului, iar aceste noi contacte vor duce, cu siguranță, la cimentarea legăturilor profesionale între elevii celor două instituții de învățământ; folosirea limbilor străine în conversație ne dă noi competențe europene, iar vizitarea unor structuri operative cu atribuții în supravegherea și controlul frontierei de stat urmărește cunoaștea mai exactă a modului de funcționare și activitatea operativă a structurilor poliției de frontieră din România și Ungaria. (comisar de poliție Eugen MICHEȘ)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul „BOFU – Viitor fără frontiere”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:35 Ora standard a Europei de Est