Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Eminescienii au talent; ne-au dovedit-o!

La orizont, un nou concurs (de succes) – „Școala mea are talent”

Eminescienii au talent; ne-au dovedit-o!

Noua conducere a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea și noul Consiliu al elevilor au pornit motoarele, la turație maximă, pentru că vor o nouă ordine și o nouă imagine pentru colegiul eminescienilor orădeni!

Doamna director Maria Onița, un distins profesor cu multă experiență și un manager cu deschideri către nou, dorește o promovare reală a colegiului, iar liceenii, așijderea, având în fruntea Consiliului elevilor un nou președinte și un nou vice, VIP-uri ale C.J.E. Bihor - Mark Lukacs și Cinthia Domokos, doi sufletiști bătăioși, îndrumați de un consilier educativ îndrăgit – prof. Ioan Cadar.
Pe Mark și pe Cinthia i-am văzut aseară (vineri, 11 noiembrie 2011), pe scenă, la microfon, lansând un nou concurs pe piața bihoreană – „Școala mea are talent”. În acest demers, ei sunt sprijiniți de o echipă forte (Alexandra Lăcătuș, Denisa Han, George Chereji, Andrei Duma, Fekete Agnes, Raluca Olari, Gabriel Avram, Daniel Tocuț...),  admirabilii lor colegi din C.J.E. Bihor și Consiliul elevilor eminescieni, având-o alături și pe Raluca Munteanu – președintele Interact Oradea – „lanterna” acestui concurs.
„Prin acest nou concurs ne propunem două lucruri: să promovăm elevii talentați și să promovăm imaginea școlii noastre.
Mult succes, și tot ce este mai bun!”
L-am citat pe consilierul educativ, îndrăgitul profesor Ioan Cadar.
La etapa pe școală a concursului „Școala mea are talent” s-au înscris șase concurenți la secțiunea (categoria) individual și o trupă de teatru, la secțiunea grupuri (formații, trupe). Pentru jurizarea concursului, a fost desemnat un „complet de judecată”, alcătuit din: prof. Daniela Duma, prof. Alina Vidican și Raluca Munteanu -  președintele Interact Oradea.
Chiar dacă participarea la concurs a fost modestă (având în vedere potențialul artistic al unui colegiu național cu 1.500 de elevi), iar în sală publicul nu s-a manifestat zgomotos și nu s-a călcat în picioare, manifestarea a reușit grație unor consilieri în care ne punem mari speranțe!
Tot vineri, s-a desfășurat etapa pe școală a acestui concurs și la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, după cum aveam să aflăm de la președintele Interact - dra Raluca Munteanu. Raluca are știință că asemenea etape se vor desfășura și în alte licee: la Gr. Șc. Sanitar „Vasile Voiculescu” (probabil miercuri), la Lic. T. „Onisifor Ghibu”, Liceul de Artă și C.T „Transilvania”...
Pentru etapa locală (pe municipiu, care se va desfășura în 18 noiembrie), de la C.N. „Mihai Eminescu” s-au calificat: Amalia Popa (din clasa a V-a) – locul I, Talida Pătru (a IX-a C) și Balogh Roland (a VII-a B) - locul III (la categoria individual), precum și trupa formată din Andreea Pantiș și George Ispas, la categoria grupuri. Cel care va câștiga vineri etapa locală pe oraș se va califica pentru etapa districtuală de la Râmnicu Vâlcea, din 2-4 decembrie. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Eminescienii au talent; ne-au dovedit-o!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:04:27 Ora standard a Europei de Est