Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Învățăm făcând, trăim muncind”

Diseminarea rezultatelor parteneriatului școlar multilateral Comenius

„Învățăm făcând, trăim muncind”

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea a cucerit, pentru a treia oară, titlul de Școală europeană! Doar șapte școli din România dețin un asemenea palmares, după cum aveam să aflăm miercuri, 9 noiembrie 2011, participând la diseminarea rezultatelor parteneriatului școlar multilateral Comenius - „Learning by doing, living by working” („Învățăm făcând, trăim muncind”).

Este vorba despre un proiect finanțat de Comisia Europeană prin programul Lifelong Learning Programme, coordonat de CSEI nr. 1 în perioada august 2009 - iulie 2011 și având ca parteneri școli din Portugalia, Polonia, Italia, Bulgaria, Anglia și Spania. Proiectul a avut ca obiectiv principal implementarea la nivelul centrului a cinci ateliere de lucru (workshopuri), spații protejate pentru elevii cu cerințe educative speciale.
Așa după cum avea să aprecieze dl conf. univ. dr. Ioan Chelemen, în „învățămânul special s-au făcut progrese imense, datorită colectivului de dascăli inimoși care lucrează în aceste centre școlare, foarte buni profesioniști, care dețin un arsenal de metode, demni de invidiat de către orice profesor din învățământul de masă, care au decis să trăiască nu alături de acești copii speciali, ci împreună cu ei...”
Aprecierile pozitive adresate colectivului CSEI nr. 1 au venit și din partea inspectorilor școlari prezenți la manifestare. Doamna inspector școlar de specialitate Gyori Doina remarca faptul că „proiectul este deosebit de bogat în realizări, cu produse numeroase, palpabile și vizibile, marii beneficiari ai acestor rezultate fiind copiii!”
Dl inspector  Florin Negruțiu avea să găsească și să enumere cel puțin patru motive pentru care colectivul Centrului merită toate felicitările și admirația întregii colectivități: CSEI nr. 1 din Oradea este prima unitate de învățământ din județul Bihor care a obținut certificatul de Școală europeană, și nu o dată, ci de trei ori! 2.Proiectul derulat este unul dintre proiectele în care s-a evidențiat resursa umană. 3.Proiectul în cauză a fost selectat și dat exemplu de bune practici la nivel național 4.Asociația pe care și-au propus să o înființeze va crea oportunități pentru a accesa și alte finanțări...
Ghid pentru orientarea școlară și profesională a elevilor cu cerințe educative speciale
Unul din „produsele palpabile și vizibile” la care făcea referire dna inspector Gyori Doina este Ghidul pentru orientarea școlară și profesională a elevilor cu cerințe educative speciale.
„O carte valoroasă care abordează o problematică importantă și necesară. E de apreciat efortul celor patru fete (prof. de sprijin Violeta Bobotan, psihoped. Valeria Colesnicov, psihoped. Carmen Ilisie și psihoped. Teodora Pantazi), autoarele lucrării” - ca să-l cităm pe dl conf. univ. dr. Ioan Chelemen; „o lucrare impecabilă, care ne poate face invidioși și pe noi, cei care lucrăm în mediul universitar, extrem de pragmatică și folositoare...” vorba dlui conf. univ. dr. Valentin Blândul.   
Așadar cei doi referenți științifici au numai cuvinte de laudă la adresa ghidului...
„Filmul” activității de diseminare
Fără a insista asupra momentelor activității, considerăm necesară o trecere în revistă a tuturor secvențelor, care, împreună, dau un tot unitar de nota 10.
*Prezentarea rezultatelor proiectului și a produselor finale (psihoped. Teodora Pantazi - coord. de proiect)
*Aprecieri asupra implementării proiectului și a rezultatelor sale (insp. școlari Doina Gyori și Florin Negruțiu)
*Moment artistic, realizat de copiii de la atelierul Muzică și dans, dramă și joc (prof. Monica Matiuț, ed. Daniela Niculescu)
*Prezentarea a doi dintre elevii cu performanțe deosebite, participanți la mobilități: Hegheduș Daniel, medaliat cu argint și bronz la competiția de înot Special Olympic din Rybnic, Polonia, activitate derulată în cadrul atelierului de Sport; Leea Racz – „pasărea liberă” (fostă elevă a școlii), participantă la excursia tematică de Laguna Saint Andrew din Portugalia
*Prezentarea produsului final al atelierului Informare și Orientare. Lansare de carte: „Ghid pentru orientarea școlară și profesională a elevilor cu cerințe educative speciale - produsul final al parteneriatului școlar multilateral Comenius „Learning by doing, living by working”
*Recenzia cărții (conf. univ. dr. Ioan Chelemen și conf. univ. dr. Valentin Blândul)
*Prezentarea atelierului de lumânări, rezultate ale atelierului Artă și meșteșuguri (psihoped. Rodica Haș - responsabil atelier)
*Concluzii (prof. Lucia Popa, director CSEI nr. 1 Oradea), discuții, întrebări, activități administrative; vernisajul expoziției cu produse finale. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Învățăm făcând, trăim muncind”. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:42 Ora standard a Europei de Est