Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Învățarea prin experiență

La Școala Experiențelor de la Sovata

Învățarea prin experiență

O clasă de la Școala nr. 16 din Oradea și două de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea au participat, în perioada 27-30 octombrie 2011, au participat la proiectul „Școala experiențelor” lansat la Centrul Internațional de Tineret Outward Bound din Sovata.

Elevii din a VI-a B de la Școala nr. 16 au fost însoțiți de prof. Anca Bulc, iar cei din clasele a V-a și a VI-a A de la liceul german, de prof. Kovacs Hajnalka și prof. Petruc Sandra.
Știai că învățatul poate fi interesant, distractiv și provocator?
Pentru noi sigur a fost!
La cursurile Outward Bound am aflat lucruri pe care nici nu știați că nu le știți: despre natură, despre colegii, dar mai ales despre tine însuți! Așadar am acceptat, deci noua și marea provocare: învățarea prin experiență! Am acceptat provocarea  trainerilor foarte bine pregătiți (aveam noi să descoperim), astfel am avut parte de o excursie școlară la superlativ. Programul Școala experiențelor pe lângă o experiență de neuitat ne-a dezvoltat următoarele competențe și abilități: încrederea în sine, toleranța, comunicarea, capacitatea de a lua decizii, asumarea responsabilității, spiritul de inițiativă, perseverența, lucrul în echipă. Activitățile la care am participat în programe: expediții (în care am învățat practic să utilizăm busola, să citim o hartă, parcurgerea unui traseu montan, cățărare pe stâncă și în grădina de corzi (Grădina de corzi a cuprins elemente cum ar fi: Scara lui Iacob, Peretele de cățărat, Tiroliană), coborâri cu coarda (rapel), căutarea unei comori în Băile Sovata,  exerciții și jocuri interactive. Aceste experiențe alături de multe altele au dus la cunoașterea mai bună între colegi, dezvoltarea solidarității și conlucrării, dezvoltarea unui spirit puternic de echipă. Învățarea prin experiență a mai avut și rolul de a ne dezvolta capacitatea de a-i înțelege mai bine pe ceilalți și a te face înțeles de alții. Secretul lucrului în echipă,  aveam să descoperim noi, este comunicarea deschisă între membrii grupului: expunerea părerilor, discutarea ideilor, comunicarea exactă a informațiilor. S-a pus accentul pe elaborarea unor strategii, pe planificare, execuție minuțioasă prin proiecte de învățare. Nu a fost nevoie de nici o experiență anterioară pentru participarea la activități! Bineînțeles să nu uităm și de vizitarea salinei de la Praid. (Anca Bulc)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:24 Ora standard a Europei de Est