Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Știu să mă feresc de pericole?”

„Vulcaniștii” din a III-a C și D, în concurs

„Știu să mă feresc de pericole?”

Multiple sunt modalitățile în care acționează poliția pentru prevenirea accidentelor de circulație și a victimizării minorilor. O formă cât se poate de atractivă și activă în cazul copiilor este metoda chestionarului. Un astfel de chestionar a aplicat, marți, 8 noiembrie 2011, dl agent –șef Gheorghe Bredău, de la Poliția de Proximitate, elevilor din clasele a III-a C și D, de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea.

Activitatea s-a desfășurat în Cabinetul de documentare și informare, în prezența învățătoarelor claselor - profesor Adriana Borza și Lavinia Sabău și a profesorului documentarist Lioara Beltechi.
„Prin acest chestionar dorim să vedem în ce măsură sunt cunoscute de către elevii claselor primare principalele reguli ce trebuie respectate pentru a nu deveni victime ale unor infracțiuni sau a nu comite ei înșiși infracțiuni.
Tema activității preventive de astăzi se intitulează: „Știu să mă feresc de pericole?” Fiecare din cele 20 de întrebări proiectate pe ecran va avea câte trei variante de răspuns, din care doar una va fi corectă”, ne-a declarat agentul-șef Gheorghe Bredău.
Elevii au fost puși, adesea, în situații-problemă
Dacă la început întrebările au fost simple, referindu-se la culorile semaforului electric, la traversarea străzii și la folosirea corectă a bicicletei, treptat-treptat, ele s-au complicat, fiind introduse inclusiv indicatoare de circulație care nu se adresau pietonilor, pentru a le testa vigilența și spiritul de observație... Întrebările au făcut trimiteri la corecta păstrare și utilizare a telefoanelor mobile, la comportarea civilizată și responsabilă pe stradă și în grupul de colegi și prieteni; luarea unor măsuri de siguranță, în cazul în care cineva dorește să-i agreseze, să le fure telefonul, să-i ademenească să urce cu ei în mașină; testarea vigilenței în diferite situații limită, când li se cere telefonul mobil, când sunt șicanați, împinși ori loviți ...
„Prin nenumăratele situații-problemă în care au fost puși, am urmărit tot atâtea cazuri de prevenire a victimizării lor în accidente de circulație și în cazul a numeroase infracțiuni, tâlhărie sau furt.”
Ca răsplată, câștigătorilor concursului li s-au înmânat diplome, iar la final, cu toții au urmărit un filmuleț pe tema circulației pe drumurile publice, prilej cu care au fost furnizate date și informații legate de numărul de accidente în care au fost implicați copiii din Capitală. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Știu să mă feresc de pericole?”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:57 Ora standard a Europei de Est