Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiect Comenius cu parteneri din Turcia, Franța, Spania, Italia și Ungaria

La Biharia se desfășoară cea de-a IV-a reuniune

Proiect Comenius cu parteneri din Turcia, Franța, Spania, Italia și Ungaria

Școala cu clasele I-VIII „Gaspar Andras” din Biharia (structura de la Cauaceu – Școala cu clasele I-IV „Csokonai Vitez Mihaly”) reprezintă România în cadrul proiectului Comenius „În lumina reflectoarelor cultura europeană și capitalele culturale ale Europei”.

Proiectul se află în cel de-al doilea an de derulare, iar în perioada 7-11 noiembrie 2011, la Biharia și Cauaceu se desfășoară cea de-a IV-a reuniune de proiect. Aseară (luni, 7 noiembrie), în sala festivă a Școlii din Biharia a avut loc deschiderea oficială a manifestării. Întâlnirea a fost deschisă de directorul instituției, dna profesor Popovici Magdolna, care a salutat distinșii invitați și partenerii de proiect din Franța, Spania, Italia, Turcia și Ungaria. Coordonatorul principal al proiectului, Erika Oros, le-a lansat invitația să se prezinte și să prezinte produsele pe care le-au pregătit pentru această întâlnire, potrivit temei fixate – „Constantin Brâncuși, activitatea și opera”. Tot ca și temă ei au avut de pregătit pentru a interpreta live cântecul Andrii Popa. Prima întâlnire de proiect a avut loc în octombrie 2010 în Ungaria, a II-a în martie 2011 în Italia, iar cea de-a III-a în luna mai în Turcia. Următoarele două reuniuni se vor desfășura anul viitor, în martie în Italia, iar în luna mai în Spania. La întâlnirea de la Biharia și Cauaceu participă 33 de elevi și profesori (16 elevi și 17 profesori) din cele cinci țări partenere; gazdele au aliniat o echipă formată din 13 elevi și șase cadre didactice (Popovici Magdolna – directorul școlii, Erika Oros – coordonatorul de proiect, Ispan Andrea, Bondar Piroska, Lorincz Edina și Benchiu Mihaela).
Activitatea pe ateliere  
La festivitatea de deschidere, au onorat cu prezența viceprimarul comunei Biharia, dl Szeglmi Gyozo, preotul reformat Csernak Bela și preotul catolic Szabo Ervin, iar în partea a doua (începând cu ateliere de lucru), li s-a alăturat și doamna primar Nagy Gizela. Demn de remarcat este faptul că de la școala gazdă s-au mobilizat toate cadrele didactice, de la educatoare la profesori. „Þin să subliniez faptul că pentru această reuniune s-a mobilizat întreg colectivul de cadre didactice. Toți ca unul, acționând într-o echipă unită!”, ne-a declarat doamna director Popovici Magdolna. La intare, oaspeții au fost primiți cu pâine și sare, iar câțiva copii îmbrăcați în costume populare maghiare le-au urat (în engleză) „Bun venit în România!” Pentru crearea atmosferei (de bună dispoziție), în deschiderea evenimentului, primul cuvânt l-au avut membrii formației de dansuri populare maghiare „Szelrozsa” (instruiți de Barczag Katalin și Hosszu Anna). În partea a doua a reuniunii, la cele cinci ateliere pregătite, echipele de proiect au desfășurat o actrivitate practică de umplere a sticluțelor cu un conținut foarte divers și colorat: mălai, mac, orez, rumeguș, griș, boabe de porumb, cafea, condimente... La final sticluțele au fost închise cu un material legat cu câte un șnur tricolor, aceste sticluțe constituindu-se în suveniruri pentru fiecare participant.
La Alba Iulia și Sibiu...
Potrivit programului reuniunii, oaspeților le-au fost rezervate și o seamă de surprize: lecții deschise, activități sportive, jocuri și concursuri, excursii, vizite, seri culturale, o cină țărănească..., la Cauaceu, Biharia, Alba Iulia, Sibiu, Băile Felix și Oradea, cu vizitarea unor biserici și muzee, plimbare cu căruța, baie termală la Băile Felix, precum și pregătirea unor surprize dulci, specifice.
Una peste alta, programul îmbină activitățile utile cu cele cultural-distractive, deconectante pentru a bine dispune oaspeții și a rămâne cu amintiri cât mai plăcute din (și despre) România. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (85 de poze), accesați Galeria foto: Proiect Comenius cu parteneri din Turcia, Franța, Spania, Italia și Ungaria.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:53 Ora standard a Europei de Est