Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități extrașcolare de Halloween

La Lic. T. „Nicolae Jiga” din Tinca

Activități extrașcolare de Halloween

Halloweenul, o sărbătoare celebră pentru americani, a fost împrumutată și de către români. Dacă ține de distracție de ce nu? Prin urmare și elevii Liceului Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca au hotărât că Halloweenul nu poate trece nemarcat, și, astfel au organizat un concurs la care au participat elevii claselor a XI-a și a XII-a B.

Activitatea a avut loc luni, 31 octombrie 2011, în a XII-a B. Elevii celor două clase fuseseră anunțați cu privire la această activitate încă de săptămâna trecută, primind vestea cu mare bucurie! De fapt tot ce ține de distracție le stârnește interesul și entuziasmul imediat și ireversibil. Luni, au venit costumați în personaje care mai de care mai interesante, pentru că, până la urmă Halloweenul e o sărbătoare a groazei, a ciudățeniilor. Astfel, am putut întâlni: doctori, polițiști, vrăjitori, prințese, pădurari, pe simpatica Minnie Mouse, celebrele personaje Stan și Bran, o diavoliță, un mesager al morții, o crăciuniță, câteva țigănci, un suporter înfocat, un joker, monștri înfricoșători...
Elevii concurenți au fost împărțiți în patru grupe: „Hot Dogs”, „Powerpuff Girls”, „Happy Six Friends” și „Crazy Cats”. În cadrul primei probe de concurs, au trebuit să se plimbe cu o lingură în gură, iar în lingură aveau o minge de ping-pong. A doua probă a constat în îmbrăcarea „mumiei”... în hârtie igienică. O altă probă foarte amuzantă a fost culesul cu gura al merelor cufundate în apă de unul din membrii echipei, care trebuia să le predea partenerului, iar acesta urma să le pună în cel de-al doilea vas cu apă, tot cu gura, fără a se ajuta de mâini. Următoarea probă a constat în spargerea unui balon prin strângerea acestuia de către cei doi parteneri. La proba „culinară” s-a cerut prepararea unui fel de mâncare prin amestecul a cinci produse (ingrediente). După finalizarea „operei” „ghiveciul” urma a fi degustat de reprezentanții fiecărei echipe. Concurenții au combinat, după caz și după gust: muștar, ketchup, maioneză, ceapă, varză, piper, smântână, ouă crude etc. La ultima probă au avut de „sculptat” și modelat dovleacul. Numai astfel s-au putut naște: dovleacul pădurar, dovleacul pensat, dovleacul sinucigaș și dovleacul obez. Concursul a fost urmat de ședința foto, în care fiecare concurent trebuia să prezinte personajul ales. Până juriul a deliberat, petrecăreții au servit o gustare și au dansat nebunește...
La ora adevărului, cea mai tare echipă s-a dovedit a fi „Powerpuff Girls”. S-au mai acordat diplome pentru cel mai grozav machiaj, celei mai creative și celei mai înfricoșătoare costumații.
Activitatea a fost coordonată de doamnele profesoare de limba engleză: Burca Ana Cornelia, Iova Mirela și Ghiț Ioana, care au și jurizat concursul.
Anca Popa
Foto: Mădălina Maria
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități extrașcolare de Halloween.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:00:55 Ora standard a Europei de Est