Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rolul dialogului social în promovarea incluziunii sociale active

Vineri, prima întâlnire

Rolul dialogului social în promovarea incluziunii sociale active

Proiectul se include în Programul Operațional Sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane 2007-2013, editor Asociația CRIES (Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare) Timișoara,în parteneriat cu Platforma Europeană IRIS, Institutul Intercultural Timișoara, Asociația Serviciul Apel și Asociația Reper 21 din București și sunt cuprinse opt orașe din țară, printre care și Oradea.

Coordonatorul proiectului pentru orașul nostru este Adina Pătroc - consilier ASCO. Proiectul este co-finanțat prin Fondul Social European și este prevăzut să se deruleze la nivel național, în perioada august 2010 - iulie 2013.
Se urmărește promovarea conceptului de teritoriu de coresponsabilitate, concept inovativ propus de către Consiliul Europei 2007. Timișoara a fost primul oraș din Europa Centrală și de Vest care a fost implicat în dezvoltarea acestui demers, prin construirea indicatorilor de bunăstare în colaborare cu cetățenii. Grupul țintă este format din 120 de persoane și organizațiile lor, personal al societății civile, personal al partenerilor sociali, personal al membrilor pactelor regionale pentru ocuparea forței de muncă și incluziune socială, personal al camerelor de comerț și industrie, personal al fermierilor și meseriașilor.
Principalele activități prevăzute în cadrul proiectului sunt: 1. Dezvoltarea unei Platforme Naționale a Grupurilor Locale de Acțiune în Domeniul Incluziunii sociale 2.Formarea a 40 de persoane în vederea implementării metodologiei de elaborare a Planurilor Locale de Incluziune Socială 3.Dezvoltarea a opt Planuri de Incluziune Socială 4.Elaborarea unui portofoliu de bune practici în domeniul incluziunii sociale 5.Organizarea de schimburi de experiență în domeniul sus-amintit 6.Elaborarea unui număr de opt proiecte inovative în domeniul incluziunii sociale 7.Personal din opt organizații ale societății civile va beneficia de un număr de 640 de ore de consultanță și mentoring în elaborarea și implementarea de proiecte în domeniul incluziunii sociale.
Prima întâlnire cu grupul de cadre didactice din Oradea a avut loc în 28 octombrie 2011. A fost constituit din dascăli de la Liceul de Artă, creșe și grădinițe. Remarc aici prezența voluntarilor de la Centrul Unic de Voluntariat de pe lângă ASCO-Educ., Cati Grecu de la Grădinița nr. 41 Oradea și Floare Bernad de la Grădinița nr. 45 – „Ion Creangă” Oradea, care răspund prezent de fiecare dată. (A. P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:39:42 Ora standard a Europei de Est