Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Volklieder și volkstanz la Erntedankfest

Vineri, un nou spectacol la Grădinița 46

Volklieder și volkstanz la Erntedankfest

Timp de trei săptămâni, preșcolarii grupei mari germane, de la Grădinița nr. 46 din Oradea, îndrumați de prof. Dalia Verdinaș și Raluca Ionescu, au derulat proiectul tematic „Bogățiile toamnei”, iar vineri (4 noiembrie 2011), l-au finalizat în chip magistral, printr-un show de zile mari, prezentat în fața părinților.

În deschiderea evenimentului, directorul celei mai mari grădinițe din municipiul Oradea și județul Bihor, dna profesor Rodica Ștef, a informat părinții în legătură cu metodologia de aplicare a Legii Educației Naționale (nr.1/2011) în ceea ce privește clasa pregătitoare (clasa zero), felicitându-i totodată pentru modul responsabil în care se implică în sprijinirea copiilor și educatoarelor, în reușita tuturor activităților instructiv-educative. Implicarea și dăruirea lor au fost pe deplin răsplătite de micii artiști, îmbrăcați în frumoasele costume populare (achiziționate de Grădinița nr. 46). Fără prea mari emoții (cu mici excepții), recitatorii, interpreții, actorii și dansatorii și-au dat drumul, arătând cât de frumos știu ei să vorbească, să recite și să cânte în limba germană, dar și în limba română, câte frumuseți și bogății au văzut și au adunat ei în cele trei săptămâni de proiect. Tot ce au achiziționat în timpul plimbărilor prin parc: frunze, flori, alte materiale naturale, unele aduse de acasă sau de la bunici (boabe de porumb, „mătase” de porumb, flori uscate și presate, castane, dovleci sculptați...), toate și-au găsit locul în operele și lucrările pe care le-au făurit: compoziții, lucrări de grafică și pictură, colaje, precum și pe invitațiile pe care le-au confecționat părinților și nu numai pentru acest spectacol de pomină!
Manifestarea de vineri s-a finalizat cu o activitate gospodărească în care micii bucătari au pregătit sandvișuri pentru ei și pentru părinți, salată de fructe, dar au mai lăsat ceva în urmă, câteva borcane cu fructe puse la conservat pentru iarnă.
Proiectul însă nu se oprește aici. În zilele următoare, copiii urmează să facă o vizită în județ, să viziteze o gospodărie țărănească, să vadă cum se prezintă toamna la țară, pe câmp și în bătătura unui gospodar vrednic.
La ora adevărului, pentru întreaga manifestare, fiind în fond o evaluare finală, acordăm nota maximă cu felicitări, atât copiilor, cât și Daliei Verdinaș și Ralucăi Ionescu.
Credem că imaginile vor spune mult mai multe decât am reușit noi să cuprindem în câteva cuvinte. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (143 de poze), accesați Galeria foto: Volklieder și volkstanz la Erntedankfest. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:38:47 Ora standard a Europei de Est