Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

BizTech 2011 a fost evenimentul de business IT al anului în Oradea!

Miercuri, la Hotel Ramada

BizTech 2011 a fost evenimentul de business IT al anului în Oradea!

Miercuri, 2 noiembrie 2011, CG&GC HiTech Solutions, împreună cu HP România, Microsoft România și RHS Company au organizat BizTech 2011, cel mai mare eveniment de business IT al anului în Oradea.

Conferința a avut loc la Hotel Ramada și a cuprins trei sesiuni: sesiunea de prezentare a soluțiilor HP și Microsoft, sesiunea de prezentare demo a produselor și o ultimă întâlnire dedicată managerilor de top și antreprenorilor.
HP România a mizat pe tehnologie cloud și storage
Prima sesiune a BizTech Oradea 2011 a început cu prezentarea companiei HP care în 2011 se poate mândri cu reprezentanțe în 170 de țări și 300.000 de angajați. Ovidiu Seceleanu, Channel Manager ESSN la HP România, a mizat pe soluțiile Instant ON întrucât toți managerii de companii au nevoie de acces de oriunde la datele firmei de pe soluții sigure și rapide. Tehnologia trebuie să fie flexibilă, automatizată, sigură, rapidă și ușor de configurat. „Practic cu un singur click puteți administra întreaga arhitectură, în funcție de nevoile companiei”, a precizat Ovidiu Seceleanu.
În privința soluțiilor de tip cloud, Andrei Balcu, HP România Technical Consultant, a încercat să afle întâi percepția publicului, format în mare parte din ingineri și manageri IT, înainte de a prezenta avantajele acestei soluții noi și atât de promovată la nivel internațional.
De ce sunt de preferat soluțiile cloud?
Pentru că sunt ușor de configurat și de accesat! Prezentarea lui Andrei Balcu a continuat cu informații despre serverele HP, echipamente Performance Optimized Datacentre folosite inclusiv în armată, FlexFabric, servere de tip integrity, concluzionând cu avantajele soluțiilor de storage propuse de reprezentanții HP companiilor românești.  Precizăm că Andrei Balcu este a doua persoană din România care a implementat o soluție 3PAR în cadrul unei companii din țară.
Veronica Enceanu, Business Development Manager, HP Partnership | Microsoft România, a pus accentul pe faptul că în urma parteneriatului dintre HP și Microsoft, produsele software create special pentru hardware-ul HP pot fi achiziționate la prețuri mult mai avantajoase. Deși la început orădenii au fost destul de timizi, întrebările din sală au început să apară pe măsură ce Veronica Enceanu a prezentat diverse soluții de business scalabile și foarte avantajoase din punct de vedere financiar, precum System Center. Asigurând un nivel ridicat de disponibilitate, fiind ieftin, ușor de configurat și de instalat, Systerm Center e o soluție fiabilă pentru toate companiile care urmăresc creșterea productivității și eliminarea problemelor cu infrastructura.
Prima parte a evenimentului s-a încheiat cu un discurs motivațional dedicat managerilor de echipe susținut de Silviu Hotăran, fondator Microsoft România și Managing Director GKTI Semper Human.
Sesiuni demo cu produse HP
În cadrul sesiunii demo, care s-a desfășurat în Sala Bordeaux la Hotel Ramada, Adrian Gheorghe, Storage Sales Specialist HP România și Andrei Balcu au prezentat soluții de virtualizare marca HP. Cele mai așteptate momente ale acestei sesiuni demo BizTech Oradea 2011 au fost cele dedicate produselor și soluțiilor pentru mediul educațional. Robert Constantin, Victor Chiriță și Dan Gabor au prezentat audienței soluțiile HP MultiSeat, Microsoft Live@edu, Office 365 pentru mediul educațional și Networking virtualization. Populară în școlile bulgare, soluția MultiSeat începe să pătrundă, încet-încet și pe piața românească. Fiind un echipament puternic, capabil să susțină până la 10 sau 20 de utilizatori, HP MultiSeat e recomandat în școli, grădinițe, licee, biblioteci, call-centere și în toate companiile care caută să reducă factura energiei electrice și să simplifice administrarea echipamentelor IT.
Evenimentul a fost transmis live pe internet pe ustream: http://www.ustream.tv/channel/biztech-oradea-2011
Cum recunoaștem liderii și cum dezvoltăm echipa în situații de criză
Ultima parte a BizTech Oradea 2011 a cuprins o sesiune dedicate managerilor de top și antreprenorilor. Invitații, directori de companii orădene și personalități publice marcante, au asistat la discursurile motivaționale susținute de John Cușa, Director Business Solutions la RHS Company și Silviu Hotăran.
BizTech Oradea 2011 e doar primul dintr-o serie de evenimente pe care le vom organiza în viitor în Oradea.
Mai multe informații despre eveniment și despre noi găsiți pe: site: http://cg-hitech.ro, blog: blog.cg-hitech.ro, twitter:http://twitter.com/#!/CGGCIT, facebook: http://www.facebook.com/cg.hitech
Despre CG&GC HiTech Solutions
CG&GC HiTech Solutions deține un portofoliu complet de soluții integrate IT&C – hardware și software – și o gamă largă de servicii dedicate clienților: consiliere profesională în vederea achiziționării echipamentelor, perifericelor și software-ului, analiza costului total de exploatare, service autorizat și mentenanță, consultanță financiară, analiză de business, soluții de securitate și comunicații. (Cristian Horvath)P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: BizTech 2011 a fost evenimentul de business IT al anului în Oradea!

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 18:50:36 Ora standard a Europei de Est