Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Halloween party la Grădinița nr. 55

Zorro a făcut legea!

Halloween party la Grădinița nr. 55

Deși e o sărbatoare păgână, poporul român pare s-o fi adoptat cu dragă inimă, iar ritualurile necesare manifestării ei iau proportii din ce în ce mai mari.

Nu pentru că am fi un popor păgân, Doamne ferește,ci probabil pentru că și la noi, românii creștini, există o sărbătoare aproximativ echivalentă sărbătorii ,,Halloween-ului”. Semnificația poate nu e la fel de sinistră, pentru că noi sărbătorim ,,Ziua morților” (pe 1 noiembrie), iar obiceiurile noastre sunt în cinstea celor adormiți (se duc candele, lumânări, coroane și flori la morminte) și nicidecum nu simbolizează trezirea duhurilor rele și nu au nevoie nici de o gamă atât de largă de ,,obiecte simbolice” (dovlecei, măști fioroase, vrăjitoare, stafii și duhuri etc).
Păstrând proporțiile și accesibilizând conținutul și semnificația sărbătorii ,,Halloween-ului”, copiii de la Grădinița nr. 55 din Oradea, grupa mare engleză, s-au pregătit în cele două zile de după vacanță, să dea o ,,Halloween party” în toată regula și cu toate cele necesare unei petreceri: dovleci sculptați, decor cu stafii, spirite sinistre și vrăjitoare pe mătură, măști, care de care mai sofisticate, dar și fioroase în același timp (Zorro, vrăjitoare rele, zâne, lilieci, dar și Scufița Roșie, prințese rătăcite, pisici negre, schelete și stafii). N-au lipsit din „arsenal” nici dulciurile care au energizat petrecăreții: bomboane, biscuiți, napolitane și suc din belșug.
,,Trick or treat”
Toate fiind pregătite, pe la ora 10 a zilei de marți, 1 noiembrie 2011, am pornit muzica și a început dansul. Un dans foarte antrenant, întrerupt din când în când de câte o melodie mai lentă, pe care costumații formau perechi de câte doi și dansau un dans de relaxare. În jurul orei 11, am luat un coș cu bombonele și niște flacoane cu suc și am pornit a colinda prin grădiniță. Deși spuneam ,,Trick or treat”, tot noi eram cei care cu generozitate ofeream bombonele și suc. Am făcut și o mică paradă a costumelor la copiii de la celelalte grupe, aceștia fiind foarte impresionați de frumusețea măștilor.
Pe la 11.30, i-am invitat și pe copiii de la grupa mijlocie engleză să danseze cu noi, să servească dulciuri și să ne țină isonul la distracție. Pe la 11.50, ne-am întins pe covor, resursele de energie fiind cam epuizate, și am primit fiecare câte o fișă  de Halloween. Am numărat dovleci, stafii și pisici negre, le-am grupat, am scris cifra corespunzătoare mulțimilor și apoi le-am colorat.
A urmat masa de prânz, somnul de amiază, iar de la ora 15 până la plecarea acasă am continuat să petrecem în același spirit al sărbătorii de Halloween. Bucuroși și obosiți ne-am întors acasă păstrând în suflet o fărâmă de fericire, dar și ideea cum că Halloween-ul n-ar fi o sărbătoare atât de fioroasă și sinistră cum se spune. Doar am dansat, ne-am ospătat, ne-am costumat și ne-am distrat atât de bine! (Filip Larisa & Aldea Ioana)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:27:50 Ora standard a Europei de Est