Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiect ACES la Școala „Gaspar Andras” din Biharia

La Sarajevo și Debrețin

Proiect ACES la Școala „Gaspar Andras” din Biharia

Școala cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia a câștigat un proiect internațional ACES, având ca parteneri școli din Debrețin, Ungaria și din Cicov, Slovacia.

Titlul proiectului este „It’s good to do good” și ajută la implicarea elevilor și comunității locale în voluntariat. Proiectul este finanțat de Fundația ERSTE și Centrul Intercultural din Viena și de VCELI DOM din Slovacia.
Profesoara Oros Erika, coordonatorul proiectului, a reprezentat școala împreună cu eleva Barczag Beatrix la Sarajevo (Bosnia Herțegovia) la începutul lunii octombrie 2011, unde România a fost reprezentată de încă alte 21 de școli, fiind cea mai numeroasă echipă din cele 15 țări participante. La Sarajevo câștigătorii de proiecte au participat la diverse activități, workshopuri, ședințe cu partenerii de proiect; au avut ocazia să ofere și să ceară ajutor/idei în implementarea proiectului.
Prima întâlnire comună cu partenerii de proiect a avut loc la sfârșitul lunii octombrie la Școala „Karácsony Sándor” din Debrețin, Ungaria, unde pe lângă elevii școlii din Slovacia, școala din Biharia a fost reprezentată de Mészáros Adrien, Czurcas Krisztina, Major Krisztina, Dobos Victoria, Matyi Máté și Kéri Szabolcs, cu toții elevi ai claselor a V-a, însoțiți de cadrele didactice Mock Julianna și Lukács Éva.
Programul a fost foarte variat, s-au plantat puieți (copacul ACES); au făcut cunoștință cu Bálega János, cunoscut coordonator al voluntarilor din Debrețin, care le-a oferit sfaturi prețioase și diverse jocuri de autocunoaștere. Elevii au participat în trei grupe la desen pe perete (murál morál) unde au pregătit logoul proiectului, au făcut turtă dulce care a fost oferită micuților din Casa de copii din Debrețin și au pregătit afișe pentru „îmbrățișări gratuite” (free hug) cu care pe urmă au ieșit pe stradă și au înveselit ziua celor care au trecut pe lângă ei.
În următoarele zile s-a vizitat centrul orașului Debrețin, Universitatea, Teatrul de Stat al orașului unde au fost așteptați cu un spectacol-surpriză, Bazilica Szent István, stema din mozaic a orașului, Castelul Rakóczi, Lacul Békás, vizită la Sárospatak și Tokaj.
Elevii s-au simțit foarte bine, au legat prietenii, și-au îmbogățit cunoștințele despre voluntariat și importanța acestuia. Ajunși acasă au pregătit jurnalul de călătorie cu descrieri, poze și date despre cele văzute.
Următoarea întâlnire va fi în decembrie la Cicov, în Slovacia, în februarie la Biharia, iar finalizarea proiectului în martie, la Senec, în Slovacia. (Erika Oros)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiect ACES la Școala „Gaspar Andras” din Biharia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:20 Ora standard a Europei de Est