Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansarea proiectului „Centrul Național de Informare și Promovare Turistică - Bihor”

Marți, la sala de ședințe a C.J. Bihor

Lansarea proiectului „Centrul Național de Informare și Promovare Turistică - Bihor”

Consiliul Județean Bihor a lansat marți (1 noiembrie 2011) „cel mai important proiect, pentru județul Bihor, în domeniul turistic, finanțat din fonduri europene”, așa după cum avea să-l considere dna dr. Aurelia Dumiter – managerul executiv al proiectului.

Este vorba despre un proiect finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului, Domeniul de intervenție 5.3. - Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică, Operațiunea - Crearea centrelor naționale de informare și promovare turistică (CNIPT) și dotarea acestora.
Proiectul a fost semnat pe 3 octombrie 2011 între Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, în calitate de Organism Intermediar pentru Turism, în numele și pentru Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Regional 2007-2013 și UAT județul Bihor, în calitate de beneficiar.
Din cuvântul managerului coordonator, dl Dumitru Voloșeniuc, aveam să aflăm ce se urmărește prin implementarea acestui proiect: „valorificarea patrimoniului natural, istoric și cultural al județului Bihor în particular și al României în general, pentru includerea acestora în circuitul turistic și promovarea lor în scopul atragerii  turiștilor. De asemenea se urmărește îmbunătățirea gradului de atractivitate a regiunii și crearea de noi locuri de muncă prin dezvoltarea turismului și realizarea cadrului logistic necesar facilitării schimbului de informații în sectorul turistic între instituții și centrele de informare în zonele turistice, inclusiv introducerea serviciilor moderne de informații și dezvoltarea unui sistem unitar de informare turistică...”
Amenajarea și modernizarea unei clădiri spre a fi transformată în CNIPT
 Proiectul se adresează turiștilor români și străini, cu precădere vizitatori ai municipiului Oradea și ai județului, dar și rezidenților străini de pe teritoriul României și turiștilor străini care tranzitează județul Bihor, dar nu numai.
Valoarea totală a proiectului este de 1.690.097,52 lei, iar valoarea totală eligibilă: 1.367.477,00 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR: 1.162.355,45 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 171.121,55 lei, co-finanțarea eligibilă a beneficiarului: 34.000,00 lei; proiectul este implementat pe o perioadă de 24 de luni. Proiectul vizează amenajarea și modernizarea unei clădiri din patrimoniul județului Bihor (situată în strada Patrioților, nr. 2), pentru a fi transformată în Centrul Național de Informare și Promovare Turistică, dotat cu mobilier și echipamente specifice.
În cadrul intervenției sale, managerul executiv, dna dr. Aurelia Dumiter, a prezentat principalele activități ale proiectului: lansarea, procedurile de achiziții, realizarea efectivă a amenajărilor interioare ale centrului, dotarea centrului, realizarea materialelor publicitare, realizarea site-ul de promovare, iar în final inaugurarea centrului (peste doi ani); în continuare, dl Mihai Palcu (managerul tehnic) ne-a furnizat câteva date tehnice invitându-ne să privim imaginile (în power point), dar și machetele, graficele și pozele expuse pe panouri.
Așadar, avem în față un proiect îndrăzneț, deosebit de valoros și util, menit să dea o altă dimensiune promovării patrimoniului natural, istoric și cultural al județului nostru. La implementarea lui vor lucra în echipă nu mai puțin de nouă cadre: Dumitru Voloșeniuc - manager coordonator, Aurelia Dumiter – manager executiv, Mihai Palcu – manager tehnic, Liana Ardelean - coordonator administrativ, Mihai Dascălu – coordonator tehnic, Cristina Micula – responsabil achiziții publice, Florin Sotoc – coordonator investiții, Mariana Vanț – responsabil financiar și Cornelia Bulzan – asistent manager. (Ovidiu DAN)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:57:47 Ora standard a Europei de Est