Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Voluntari pentru o lume mai bună

Marcella Guido din Italia și Zeynep Atvur din Turcia

Voluntari pentru o lume mai bună

În data de 31 octombrie 2011, s-a încheiat stagiul de voluntariat de 8 luni pe care două voluntare străine l-au desfășurat în cadrul Asociației Caritas Eparhial Oradea.

 Este vorba de Marcella Guido din Italia și Zeynep Atvur din Turcia, care au participat în cadrul proiectului „Voluntari pentru o lume mai bună”, proiect finanțat de Comisia Europeană prin programul Tineret în Acțiune, Serviciul European de Voluntariat, având un buget de 11.920 euro.
Obiectivul proiectului a fost implicarea a doi voluntari internaționali într-un stagiu de voluntariat în cadrul Asociației Caritas Eparhial Oradea, pe o perioadă de 8 luni, pentru a participa la activități de natură socială prin care să își dezvolte abilități și competențe de viață cu ajutorul cărora să sprijine dezvoltarea comunităților din care vor face parte. Astfel cele două voluntare au participat la activitățile asociației: servire masă caldă, distribuire îmbrăcăminte, vizite la domiciliul beneficiarilor, igienizare, curs de formare ca și clovn, vizite săptămânale la spitalul de copii, strângere de fonduri, promovare și activități administrative.
Cele două voluntare au beneficiat de ore de limba română, iar în timpul liber au putut să viziteze orașul Oradea, dar și alte obiective turistice din România. Ele au reușit astfel să cunoască cultura, obiceiurile și tradițiile românești, au interacționat cu alți voluntari români și străini, reușind să descopere diversitatea României. Costurile de transport, cazare, mâncare, comunicare au fost asigurate în cadrul proiectului, și, de asemenea, voluntarele au primit lunar bani de buzunar.
Voluntarele străine au avut parte de o experiență pe care au descris-o ca fiind unică în viață. Acestea și-au dezvoltat diverse abilități cum ar fi: comunicarea într-o limbă străină, competențele digitale, sociale și civice, dorința de implicare și inițiativă. Fetele s-au dezvoltat atât pe plan personal, cât și profesional prin intermediul procesului de învățare a învățării (learning to learn). Astfel au reușit să înțeleagă termenul de diversitate culturală și să aprecieze diferențele. (Iulia Iova)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:14 Ora standard a Europei de Est