Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre clasa pregătitoare și învățământul profesional...

La conferința de presă de marți‚

Despre clasa pregătitoare și învățământul profesional...

La conferința de presă de marți (2 noiembrie 2011), inspectorul școlar general, prof. Dorel Luca, a abordat mai multe subiecte: clasa pregătitoare, învățământul profesional, restructurarea rețelei școlare, gradația de merit, banii de liceu și cele trei proiecte strategice derulate de I.S.J. Bihor.

În legătură cu clasa pregătitoare („clasa zero” cum i s-a spus inițial spre a nu fi confundată cu grupa pregătitoare de grădiniță), lucrurile sunt clare: se va organiza în școală; astfel că respectivii copii vor face cinci ani de învățământ primar cu același cadru didactic. Dacă școlile nu au spațiu, se va organiza schimbul al doilea, dar nu pentru acești copii, care vor învăța doar în schimbul de dimineață. Cei „sacrificați” sunt, întotdeuna, clasele a VI-a și a VII-a (pentru că cei de-a V-a sunt la început de ciclu, iar a VIII-a sunt ca și absolvenți, cu teste naționale. Despre ei nu s-a făcut vorbire dacă rămân pe loc în școală sau își iau zborul... În mediul rural, numărul copiilor fiind mic nu va fi cazul înființării mai multor clase paralele, ci mai degrabă a unor clase simultane. Cu până la 12 copii se poate constitui o clasă. Dacă vor fi mai puțini, vor învăța în clase simultane. Cei din clasa pregătitoare vor învăța împreună cu clasa I și a II-a, cu același dascăl.
Anul școlar viitor, vom avea următoarele situații în clasa pregătitoare: un segment de copii care au împlinit vârsta de 6 ani până la începerea cursurilor (până în 15 septembrie 2012), iar un alt segment, care va împlini 6 ani în perioada 15 septembrie - 31 decembrie. Aceștia (circa 1.100) pot opta pentru a intra în clasa pregătitoare la școală sau pot rămâne în grădiniță, repetând grupa mare, pentru că grupă pregătitoare nu va mai exista în grădinițe, de la anul. Grădinițele vor funcționa cu grupa mică, mijlocie și mare. Cei care au fost în grupa pregătitoare vor intra în clasa I, avându-i ca dascăli pe cei care au avut clasa a IV-a, întrucât, respectivii învățători (la ora aceasta) și-au cam constituit deja clasele, deși copiii sunt încă la grădiniță. Cei care vor intra la anul în clasa pregătitoare sunt 6.276, la nivelul județului Bihor, care împlinesc 6 ani până în 15 septembrie, născuți în 2006. Tot cam atâția (6.277) sunt cei născuți în 2005. Pe circa 1.100, născuți între 15 septembrie și 31 decembrie, pe aceștia nu se poate conta, pentru că nu se știe dacă părinții îi vor da în clasa pregătitoare sau vor decide să mai rămână în grădiniță, în grupa mare.
În Oradea, sunt în situația aceasta 372 de copii născuți după 15 septembrie, în jur de 12-13 clase. „Anul acesta s-au constituit 333 de clase I, plus 6 la învățământul special. La anul ne așteptăm la 342-345 de clase (283 clase pregătitoare). Prin înființarea clasei pregătitoare, vor apărea circa 150 de posturi noi. Concursul pentru ocuparea respectivelor posturi se va organiza în școli (în perioada mai-iunie - iulie). Dascălii care vor prelua clasele pregătitoare vor participa în vară la sesiuni de formare, iar sălile lor de clasă vor fi un mixaj între actualele săli ale grupelor pregătitoare din grădinițe și sala obișnuită pentru clasa I”, a mai precizat dl inspector general Dorel Luca.
„Învățământul profesional trebuie revitalizat!”
„În cadrul colegiilor tehnice există un învățământ profesional mult diminuat în sensul că orele tehnicelor sunt prea puține. Va trebui să se găsească soluții pentru revitalizarea lui. La absolvirea învățământului obligatoriu, cei în cauză vor putea opta pentru școală profesională de un an, de doi ani sau doar de șase luni. Unii agenți economici au nevoie de zidari, dar nu doresc să aștepte câțiva ani. Calificarea în meserie se poate face în acest caz într-un număr mare de ore de practică... Într-o săptămână sau două vom avea noutăți în acest sens”, a mai spus inspectorul general.
Unități de învățământ cu trei cicluri: preșcolar, primar și gimnazial
Se vorbește de o restructurare a rețelei școlare, de unități cu personalitate juridică (pe verticală), care să aibă învățământ preșcolar, primar și gimnazial. În mediul urban, unii părinți se opun, nu vor să fie „legați de glie” de școala respectivă. Poate că doresc o altă școală decât cea la care este arondată grădinița respectivă.
Gradația de merit
În acordarea gradației de merit, anul acesta, se merge în continuare pe procedurile anterioare, întrucât metodologia a apărut prea târziu. Acum se ia în calcul setul de criterii ca și înainte, urmând ca de anul viitor să se treacă la depuneri de proiecte. Personalul auxiliar nu mai beneficiază de gradație de merit. Nu e cazul însă ca celor care li s-a acordat să li se ia, ei beneficiind în continuare de respectiva gradație.
Bani de liceu
Inspectorul general adjunct, dna prof. Hajnal Kery, s-a referit la banii de liceu, problemă pe care o gestionează. La nivelul județului au fost depuse 2.152 de cereri. Toate au fost aprobate, încadrându-se în prevederile legale (150 de lei venit pe membru de familie)...
Evenimente și proiecte strategice
Luna aceasta, Bihorul va găzdui Conferința națională a consilierilor juridici din cadrul inspectoratelor școlare județene (la Hotel „President” din Băile Felix).
La cele trei proiecte strategice ale I.S J. Bihor (două în calitate de beneficiar și unul ca partener) s-au referit doamna inspector școlar Elisaveta Roșu și dl inspector școlar Florin Negruțiu. Proiectele se află în derulare, în cel de-al doilea an de implementare. De respectivele cursuri de formare beneficiază câteva mii de cadre didactice, iar în cadrul programului „Școală după școală”, vor beneficia peste 800 de copii din 21 de unități de învățământ, majoritatea fiind romi, care vor avea asigurată și câte o masă gratuită pe zi pe perioada derulării programului... (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:30:52 Ora standard a Europei de Est