Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS

Demararea stagiilor de practică

A fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS

Proiectul „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS), cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Contract: POSDRU 90/2.1/S/ 61957, a intrat într-o nouă etapă de derulare, după cum aveam să aflăm, vineri (28 octombrie 2011), de la managerul de proiect, dna Floare Chipea, în cadrul conferinței de presă, organizate de Facultatea de Științe Socio-Umane.

În debutul celui de-al doilea an de implementare a proiectului, a fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS, un spațiul nou, o clădire renovată în Campusul Universității, care va servi atât pentru  activitățile de management și implementare a proiectului, cât și pentru activitățile adresate grupului țintă - studenților. Investiția s-a ridicat la circa 600.000 de lei, doar în ceea ce privește renovarea și reamenajarea clădirii (care va servi la desfășurarea activităților de consiliere și orientare profesională pe toată durata derulării proiectului și minim un an după finalizarea acestuia, precum și la organizarea întâlnirilor echipelor de lucru), iar dotarea cu mobilier a costat 35.900 de lei.
„Un mic orășel universitar”
La inaugurarea Biroului, echipa de proiect a fost onorată de prezența conducerii Universității, în frunte cu dl rector, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, a dnei deputat Peto Csilla, a directorului ASCO, dna Koncsek Zita, a reprezentanților universităților din București și Arad (respectiv conf. univ. dr. Doru Buzducea - director teritorial Univ. București și conf. univ. dr. Alina Roman – director teritorial Univ. „Aurel Vlaicu” din Arad). La eveniment au participat cadre universitare din Oradea și Arad, reprezentanți ai celor 13 parteneri de proiect (servicii publice de asistență socială și protecția copilului, ONG-uri, școli speciale, studenți, tutori și coordonatori tutori...).
Contabilizând tot ce s-a realizat (investit) în infrastructură în ultima vreme în campusurile Universității (inclusiv această nouă clădire renovată), dl rector a ajuns la concluzia că până la urmă putem vorbi (metaforic) de „un mic orășel universitar”, în acestă zonă a municipiului nostru.
Demararea stagiilor de practică
Așadar, inaugurarea Biroului machează demararea stagiilor de practică destinate studenților selectați pentru a participa în cadrul proiectului. Grupul țintă al proiectului cuprinde 600 de studenți de la specializările asistență socială, sociologie, psihologie și psihopedagogie specială, la nivel de licență și masterat din cele trei centre universitare: Oradea, București și Arad (câte 200 în fiecare centru). Stagiile de practică sunt găzduite de către instituțiile partenere în proiect care asigură servicii în domeniul protecției copilului în domeniile specifice protecției copilului.
 „Studenții selectați pentru a participa la stagiile de practică au fost distribuiți în locațiile de practică și au fost instruiți cu privire la modul în care se va desfășura activitatea în cadrul fiecărei instituții pe parcursul semestrului. Fiecare student a primit instrumentele de practică necesare derulării optime a activităților: Ghidul de practică, Caietul de practică, Grila de observare a instituțiilor. Până la finalizarea proiectului, studenții vor beneficia de 186 de ore de practică de specialitate specificate în curricula programelor de licență, respectiv de masterat”, a ținut să sublinieze managerul proiectului, dna prof. univ. dr. Floare Chipea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:55 Ora standard a Europei de Est