Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansare de proiect „De vorbă cu florile”, ed. a II-a, Insectele

Joi, la Lic. T. German „Fr. Schiller”

Lansare de proiect „De vorbă cu florile”, ed. a II-a, Insectele

Încântată de succesul pe care l-a avut proiectul educațional „De vorbă cu florile”, echipa de proiect a luat hotărârea înțeleaptă de a continua proiectul cu o nouă ediție, intitulată „Insectele”.

Responsabilul de proiect, prof. Maria Adriana Bunea – directorul Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea, prof. Mariana Lucaci – coordonator de proiect, prof. Mariana Rodica Trofin – manager de proiect și înv. Emilia Huza – manager asistent, au convocat joi (27 octombrie 2011) partenerii locali, dar au invitat și reprezentanții presei la lansarea celei de-a doua ediții a proiectului.  
„Un proiect care s-a bucurat de un succes național nu se poate opri, el trebuie să continue. Mulțumesc echipei de proiect pentru profesionalism și dăruire, mulțumim partenerilor noștri numeroși!”
După cuvântul de salut și mulțumirile adresate de directorul liceului - prof. Maria Adriana Bunea, managerul de proiect (dna Mariana Rodica Trofin) a prezentat în power point o sinteză a principalelor activități desfășurate în cadrul primei ediții, care nu au fost deloc puține. Noi am contabilizat vreo 12, desfășurate în medii și locuri din cele mai neașteptate de micii ecologiști: în laboratoarele Facultății de Potecția Mediului, la Grădina botanică de la Jibou (jud. Sălaj), în Orășelul copiilor...
Insectele... de vorbă cu florile!
Înainte să ne prezinte cea de-a doua ediție a proiectului, coordonatorul de proiect (dna prof. Mariana Lucaci) s-a oprit la scopul și obiectivele proiectul. „Proiectul își propune cultivarea dorinței de cunoaștere a mediului apropiat și de responsabilizare pentru protecția lui. Activitățile cuprinse în calendar pun în evidență aspectele practice, stimulează interesul pentru învățarea eficientă, dezvoltă creativitatea, inteligența naturistă și prețuirea unui mediu sănătos...” Dna înv. Emilia Huza s-a referit la latura formativă a activităților planificate și la rezultatele așteptate: dezvoltarea vocabularului și a limbajului, determinarea și motivarea unui comportament pozitiv responsabil. Ca și la prima ediție, unul dintre produsele finale forte va fi tipărirea unui auxiliar, o  cărticică, de această dată „Insectele” (care, metaforic vorbind, vor sta de vorbă cu florile); „un suport util pentru educatoare și învățători, dar și pentru părinți, prin informațiile, curiozitățile, creațiile literare realizate de copii și modelele de compoziții plastice pe care le va conține”, după cum aveam să aflăm de la managerul de proiect.
La lansare au fost prezenți doar parte din numeroșii parteneri, mai vechi și noi: educatoare de la grădinițele 45, 37, „Betel”, 10, 27, 31, 42, Trei Ursuleți, învățători și profesori de la Liceul de Artă, Casa Corpului Didactic Bihor, Liceul „Don Orione”, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, alte cadre, de la Uniunea Femeilor...
Vorbindu-ne despre numeroșii parteneri din țară, doamna Mariana Trofin avea să enumere peste 15, fără să-i epuizeze, din județele: Botoșani, Mehedinți, Sălaj, Satu Mare, Maramureș și Dolj... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lansare de proiect „De vorbă cu florile”, ed. a II-a, Insectele.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:09 Ora standard a Europei de Est