Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oportunități europene în învățământul românesc

La Universitatea din Oradea

Oportunități europene în învățământul românesc

În cadrul campaniei „Europa, casa noastră”, derulată de Chelgate în numele Reprezentanței Comisiei Europene în România, elevii de la Grupul Școlar Agricol „Horea” din Marghita au avut deosebita plăcere să se întâlnească, joi, 27 octombrie 2011, la Universitatea Oradea, cu profesori emeriți de la Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării și de la Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene din Oradea.

Tinerii au fost însoțiți de dna director adjunct Camelia Pap și doamnele prof. Anca Gabor și Alina Oros.
Liceenii noștri au fost primiți de dl decan, prof. univ. dr. Ioan Horga, dna lect. univ. dr. Alina Stoica și  dl lect. univ. dr. Mircea Brie.
 Activitatea a constat în informarea elevilor cu privire la oportunitățile pe care le oferă Uniunea Europeană tinerilor, și în special viitorilor studenți: burse Erasmus, programe de dezvoltare, proiecte de viitor etc. Dna lect. univ. dr. Alina Stoica a evidențiat într-un mod atractiv și complet toate aceste șanse pe care UE le pune la dispoziția țărilor membre pentru a se dezvolta și pentru a-și construi un viitor viabil. La întâlnire au participat studenți, masteranzi și doctoranzi care au beneficiat sau încă beneficiază de programele europene destinate pregătirii profesionale. Împărtășindu-le din vasta experiență profesională, dna lect. univ. dr. Cristina Dogot și dl lect. univ. dr. Dorin Dolghi au atras atenția asupra faptului că trebuie să prospectăm viitorul pentru a fi oameni de succes.
Pe lângă acțiunea de informare, elevii, profesorii și studenții s-au reunit la o masă rotundă, la care au dezbătut subiecte de interes comun. Pentru a veni în sprijinul tinerilor, profesorii universitari au donat bibliotecii liceului nostru un număr impresionant de cărți de specialitate din care liceenii și îndrumătorii lor pot să culeagă mai multe informații interesante și utile.
 Evenimentul de joi poate fi considerat o dovadă a deschiderii și receptivității pe care mediul universitar îl are față de liceele bihorene. Grupului Școlar Agricol „Horea” din Marghita i s-a recunoscut meritul de a fi un inițiator al acestui gen de activități în parteneriat cu facultăți și departamente din cadrul Universității orădene. (Alina Oros)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:12:30 Ora standard a Europei de Est