Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vineri, au fost aleși membrii Biroului permanent al Consiliului Județean al Elevilor

La sala festivă a C.N. „Mihai Eminescu” din Oradea

Vineri, au fost aleși membrii Biroului permanent al Consiliului Județean al Elevilor

Potrivit calendarului de desfășurare a alegerilor pentru C.J.E., vineri, 28 octombrie 2011, dna prof. Florina Făgădar, inspector școlar cu munca educativă la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a convocat membrii Consiliului Județean al Elevilor în vederea desfășurării alegerilor pentru noul Birou permanent.

Biroul permanent al noului Consiliu Județean Bihor al Elevilor are următoarea componență: președinte – Andrei Novac (Lic. T. „Lucian Blaga”), prim-vicepreședinte – Antonia Sălăgean (Lic. T. „Onisifor Ghibu”), vicepreședinte pentru sectoarele Marghita, Beiuș și Salonta – Ștefania Gherghely (C.N. „Octavian Goga” din Marghita), vicepreședinte pentru sectoarele Aleșd și Vadu-Crișului – Lukacs Mark Christopher (C.N. „Mihai Eminescu”), secretar – Domokos Carla Cinthia (C.N. „Mihai Eminescu”), avocatul elevilor – Denisa Alexandra Han (C.N. „Mihai Eminescu”), director al Departamentului cultură, educație și programe școlare – Ghiță Dan (C.N. „Emanuil Gojdu”), director al Departamentului concursuri școlare și extrașcolare – Silviu Muste (C.N. „Emanuil Gojdu”), director al Departamentului mobilitate, formare, informare și consiliere – Alexandra Lăcătuș (C.N. „Mihai Eminescu”), director al Departamentului sport și programe pentru tineret – Adriana Ghețe (Gr. Șc. Sanitar „Vasile Voiculescu”).
„Da, noi putem!”
Citându-l pe cel de-al 44-lea președinte al Statelor Unite (Barack Hussein Obama al II-lea), Karina Ochiș - președintele Consiliului Județean al Elevilor - a dorit să o asigure pe doamna inspector și pe toți cei prezenți că membrii Biroului permanent pot să desfășoare în cele mai bune condiții alegerile pentru viitorul birou.
Așa s-a și întâmplat, doamna inspector având doar două intervenții, în deschiderea și la încheierea ședinței.
Prezentând principalele atribuții și responsabilități ale C.J.E., Karina a ținut să sublinieze faptul că C.J.E. se subordonează doar Consiliului Regional și Consilului Național. Printr-o prezentare în power point, a trecut în revistă principalele proiecte derulate de Biroul permanent în exercițiu și implicit de C.J.E. Bihor, subliniind că „Noi suntem prima generație, cei care am pus bazele, iar voi trebuie să continuați. Deci, „Bihorul trăiește!” ca să citez moto-ul nostru”.
Apoi a explicat cum se vor desfășura alegerile, nominalizând candidații pe funcții, cerându-le să se prezinte în cinci minute fiecare, după care s-a trecut la vot secret folosindu-se urna de vot și cele două „cabine pregătite” în stânga și în dreapta scenei, în cadrul celor două intrări pe scenă.
Votarea a decurs fără probleme pentru că doar în două cazuri a fost nevoie să se aleagă din doi sau mai mulți candidați, în cazul alegerii prim-vicepreședintelui și al secretarului. Pentru funcția de președinte a concurat un singur candidat, care a și câștigat - Andrei Novac (de la Lic.T. „Lucian Blaga”); pentru prim-vicepreședinte și unul dintre cei doi vicepreședinți au candidat trei: Dan Marta (de la C.N. „Emanuil Gojdu”), Antonia Sălăgean (Lic. T. „Onisifor Ghibu”) și Lukacs Mark Christopher (C.N. „Mihai Eminescu”). Cu șapte voturi pentru, Antonia Sălăgean a ocupat funcția de prim-vicepreședinte, iar Lukacs Mark Christopher, cu cele patru voturi obținute, a ajuns vicepreședinte al sectoarelor Aleșd și Vadu-Crișului; pentru funcția de vicepreședinte al sectoarelor Marghita, Beiuș și Salonta a candidat doar Ștefania Gherghely (de la C.N. „Octavian Goga” din Marghita), care și-a adjudecat-o cu 13 voturi (din 15). Pentru funcția de secretar s-au „luptat” Alexandru Horia Hodișan (de la Lic. T. „Aurel Lazăr”) și Domokos Carla Cinthia (de la C.N. „Mihai Eminescu”). A învins Domokos Carla Cinthia (cu 10 voturi la cinci). A urmat alegerea avocatului elevilor. Concurând singură, Denisa Alexandra Han (de la C.N. „Mihai Eminescu”) a ajuns avocatul elevilor (cu 14 voturi). Pentru celelalte patru departamente s-au înscris patru candidați, câte unul pentru fiecare departament și fiecare și-a adjudecat funcția de director de departament: Ghiță Dan (C.N. „Emanuil Gojdu”) – director al Departamentului cultură, educație și programe școlare (cu 15 voturi), Silviu Muste (C.N. „Emanuil Gojdu”) – director al Departamentului concursuri școlare și extrașcolare (cu 15 voturi), Alexandra Lăcătuș (C.N. „Mihai Eminescu”) – director al Departamentului mobilitate, formare, informare și consiliere (cu 14 voturi), Adriana Ghețe (Gr. Șc. Sanitar „Vasile Voiculescu”) – director al Departamentului sport și programe pentru tineret (cu 15 voturi).
„Avem încredere în voi!”
Felicitându-i, Karina a fost scurtă la vorbă și de această dată: „Avem încredere în voi!” Iar noul președinte, Andrei Novac, un „veteran” cu experiență (în CJE) a ținut să o asigure și să-i mulțumească pentru investiția de încredere. Andrei a fost totuși nemulțumit de prezența foarte scăzută a membrilor CJE la alegeri și a cerut doamnei inspector școlar Florina Făgădar să-i sancționeze pe vinovați.
Doamna inspector nu-și poate explica absenteismul „în masă”. La prima și cea mai importantă acțiune a noului C.J.E. Bihor s-au „deranjat” doar 15 membri (de la Lic. T. „Onisifor Ghibu”, Lic. T. „Aurel Lazăr”, Lic. T. Bratca, Lic. T. German „Fr. Schiller”, C.T. „C-tin Brâncuși”, C. T. „Alexandru Roman” Aleșd, C.N. „Mihai Eminescu”, Lic. Tehnologic Dobrești, C.T. „Andrei Șaguna”, C.N. „Octavian Goga” Marghita, C.N. „Emanuil Gojdu”, Lic. Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, C.E. „Partenie Cosma”, Gr. Șc.Sanitar „Vasile Voiculescu” și Lic. T „Lucian Blaga”). Tot la fel de pasivi s-au arătat și în a se înscrie pe platforma ministerului pentru a candida la o funcție din cele 10. „Până ieri (joi, 27 octombrie 2011 – n.n.), pe platformă erau înregistrați 14 candidați, care trebuiau să-și depună dosarele la secretariatul Inspectoratului Școlar”.
Doar reprezentatul Colegiului Economic „Partenie Cosma” avea să se prezinte la doamna inspector dorind să-și exprime nemulțumirea că a fost anunțat în ultimă instanță de conducerea colegiului.
Să mai spunem că la prima întâlnire a noului C.J.E. Bihor au mai participat Lăcrimioara Fărcane (în calitate de reprezentant al Inspectoratului Județean de Poliție Bihor - partener fidel al I.S.J. Bihor), dl prof. Ioan Cadar – consilier educativ al eminescienilor, care, în calitate de gazdă bună, a asigurat logistica și buna desfășurare a întâlnirii.
În sală au mai fost prezenți și susținători ai candidaților (profesori și elevi de la Gr. Șc. Sanitar „Vasile Voiculescu” și C.N. „Octavian Goga” din Marghita)...
Urăm succes membrilor noului Birou permanent, seriozitate, implicare și responsabilitate noului C.J.E. Bihor! (Ovidiu DAN)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vineri, au fost aleși membrii Biroului permanent al Consiliului Județean al Elevilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:07:24 Ora standard a Europei de Est