Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Masă rotundă pentru promovarea ofertei educaționale și diseminarea proiectului „Curriculum pentru părinți”

Miercuri, la Școala nr. 11,

Masă rotundă pentru promovarea ofertei educaționale și diseminarea proiectului „Curriculum pentru părinți”

Directorul Școlii cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, prof. drd. Adelina Iacob, un admirabil manager, e mereu într-o ofensivă educațională constructivă. Se bate și se zbate pentru a găsi soluții de promovare a ofertei școlare, de înfăptuire a unei reale și eficiente reforme.

Într-un articol anterior, am scris despre o premieră națională la Școala nr. 11 – înființarea claselor de Freinet la gimnaziu. În ideea promovării ofertei educaționale a școlii, dar și a diseminării proiectului „Curriculum pentru părinți”, doamna director a organizat, miercuri (26 octombrie 2011), o masă rotundă, profitând și de mica vacanță a preșcolarilor și școlarilor mici. La reuniune, au participat educatoare de la trei grădinițe partenere, nr. 53, 43 și 35, învățători/profesori ai școlii care în prezent conduc clasele a III-a și a IV-a de la secțiile română și maghiară, precum și un cadru universitar. Este vorba de dna conf. univ. dr. Carmen Popa (departamentul de Științe ale Educației), coordonator de practică pedagogică al studenților Universității Oradea, studenți care desfășoară practica pedagogică de mai mulți ani la Școala nr. 11.
În deschidere, doamna director a prezentat oferta educațională, precizând scopul și obiectivele urmărite, precum și studiul pe care l-au întreprins echipa și coordonatorul de proiect în legătură cu proiectul pentru părinți. În continuare, doamna prof. Angela Nuță a prezentat rezultatele studiului, oferind astfel o bază de discuție pentru dezbaterile care au urmat. Dna conferențiar univ. dr. Carmen Popa s-a arătat încântată de studiu și mai cu seamă de rezultatele prezentate. Tot în ideea promovării și susținerii ofertei educaționale a școlii, domnia sa a lansat în mediul academic, în rândul studenților săi de practică pedagogică, trei idei: de înființare a unui cerc al studenților (pedagogiști), propunerea de abordare tematică a alternativelor  în vederea elaborării lucrărilor de licență și nu în ultimul rând, practica observațională și la clasele de Step by step și Freinet ale Școlii nr. 11. Profitând de prezența educatoarelor la masa rotundă, doamna Carmen Popa le-a flatat într-un fel atunci când le-a reprodus concluzia la care au ajuns studenții care fac practică pedagogică și la grădinițe. „Sălile de clasă din grădinițe sunt mult mai prietenoase...” E vorba de impactul vizual, iar când acești preșcolari ajung la școală dau de un mediu nou, arid și formal, care îi șochează”. Parcă prea brusc dorim să-i scoatem din mediul lor obișnuit, din copilărie, și să-i aducem cu picioarele pe pământ într-o realitate prea ostilă și dură pentru niște ființe atât de gingașe și plăpânde, care refuză parcă să se lupte cu viața de școlar, adăugăm noi. În cuvântul lor, doamnele educatoare au felicitat conducerea și colectivul de cadre didactice pentru inițiativa organizării unei astfel de reuniuni, propunându-le să organizeze asemenea activități și pentru părinții copiilor care urmează să-și dea copilul la școală, în clasa I și în clasa „zero” (pregătitoare). În acest fel, părinții ar fi mai bine informați în legătură cu  cel două alternative, Step by step și Freinet. S-a evidențiat, de asemenea, buna cooperare care există între echipa de dascăli ai școlii și grădinițele din vecinătate. O problemă sensibilă, într-un fel, este cea a opționalelor, care nu se pot regăsi în totalitate la școală, doar în măsura în care acestea completează norma cadrului didactic sau sunt suportate (financiar) de părinți, ca și la grădiniță.
Povestea bambusului chinezesc
Să mai spunem că învățătoarele și-au prezentat sălile de clasă și cartea de vizită cu prilejul vizitei pe care educatoarele au făcut-o în școală, trecând în revistă sălile de clasă, cabinetele și laboratoarele. În plus echipa de proiect și-a prezentat produsul final, cartea (pentru părinți) „Copilul meu merge la școală!?”
Este vorba despre un adevărat ghid pentru părinți, dar nu numai, semnat de prof. drd. Adelina Iacob și Angela Nuță. Nu ne-am propus să recenzăm cartea, dar un sfat (al autorilor cărții) tot vrem să vi-l divulgăm:
 „Trebuie să aveți răbdare...”
„Toți părinții ar trebui să asculte povestea bambusului chinezesc.
Chinezii pun sămânța. O udă, folosesc îngrășăminte, dar în primul an nu apare nimic. În al doilea an, iar o udă, iar pun îngrășăminte, și tot nimic. În al treilea și al patrulea an, o udă din nou și pun îngrășăminte, dar tot nimic. În al cincilea an o udă și pun îngrășăminte. La un moment dat, în acest al cincilea an, cam în șase săptămâni, bambusul crește dintr-o dată și se transformă într-un copac de 2,70 metri.
Întrebarea este următoarea: a crescut 2,70 m în cele șase săptămâni sau în cei cinci ani?” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Masă rotundă pentru promovarea ofertei educaționale și diseminarea proiectului „Curriculum pentru părinți”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:36:04 Ora standard a Europei de Est