Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” și „A doua șansă, o nouă șansă”

În atenție, cele două proiecte ale I.S.J. Bihor

„Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” și „A doua șansă, o nouă șansă”

Proiectul „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” ID 62534, implementat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în calitate de beneficiar și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, SIVECO ROMÂNIA S.A și TEHNE România, în calitate de parteneri, a intrat în al doilea an de implementare.

Pe parcursul anului I de implementare, conform graficului de activități al proiectului Gantt, s-au derulat și încheiat următoarele activități:
Activitatea 1.Elaborarea curriculum-ului interdisciplinar, integrat la decizia școlii, național, acreditat, pentru matematică, fizică, chimie, biologie
Activitatea 2. Elaborarea și dezvoltarea celor două cursuri de formare propuse în proiect
Activitatea 3. Conceperea, dezvoltarea și administrarea instrumentelor informatice
și sunt în curs de derulare
Activitatea 4. Formarea și certificarea cadrelor didactice, care a debutat cu subactivitățile:
Activitatea 4.1 Selecția celor 5.000 de participanți la cursul de formare, conform unor criterii riguroase
Activitatea 4.2. Organizarea și planificarea sesiunilor de formare.
Începând cu ultima decadă a lunii octombrie 2011 debutează
Activitatea 4.3. Desfășurarea sesiunilor de formare și certificare.
Pentru o desfășurare optimă a activității de formare și certificare a cadrelor didactice din grupul țintă: *au fost selectați și certificați pe cursurile propuse prin proiect 100 de formatori *au fost elaborate, dezvoltate și acreditate cele două cursuri: Abilitarea pe curriculum la decizia școlii, la nivel interdisciplinar - 25 credite și Dezvoltare profesională continuă pe componenta instruirii diferențiate a elevilor - 25 credite *a fost realizat un portal al proiectului care a permis înscrierea online a viitorilor cursanți *cursurile au fost digitizate și integrate în portal *s-au stabilit centre de formare la nivelul județelor vizate prin proiect și al Municipiului București și s-au încheiat acorduri de parteneriat cu unitățile respective *grupul țintă a fost arondat pe formatori și centre de formare.
Activitatea de formare a cadrelor didactice se va desfășura online și face to face. Evaluarea va consta în realizarea și susținerea unui portofoliu.
„A doua șansă, o nouă șansă”
În cadrul proiectului „A doua șansă, o nouă șansă” ID 60909 implementat de Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin, în calitate de beneficiar și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Asociația Nevo Parudimos și Fundația Ruhama, în calitate de parteneri, se derulează activitatea A. 3. Asigurarea pregătirii membrilor echipei (în domeniul muncii cu adulții a cadrelor didactice și în domeniul social al lucrătorilor sociali).
La nivelul județului Bihor, pentru activitatea de formare a cadrelor didactice care vor preda în cadrul programului „A doua șansă”, se vor organiza în Băile Felix două sesiuni de formare: în perioada 24 - 29 octombrie 2011, respectiv 31 octombrie - 5 noiembrie 2011. Cele 100 de cadre didactice care vor fi abilitate pentru activitatea cu adulții provin din unitățile de învățământ selectate pentru derularea acestui program. Pe parcursul anului școlar 2011/2012, la nivelul județului Bihor vor fi finanțate prin proiect 18 grupe pentru derularea programului „A doua șansă” la: Școala cu clasele I-VIII „Lucreția Suciu” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban” Aleșd, Liceul Teoretic „Petöfi Sandor” Săcueni, Grupul Școlar Industrial Suplacu de Barcău, Școala cu clasele I-VIII Finiș, Școala cu clasele I-VIII Lăzăreni, Școala cu clasele I-VIII Drăgești, Școala cu clasele I-VIII Roșiori, Școala cu clasele I-VIII Talpoș, Școala cu clasele I-VIII Petreu, Școala cu clasele I-VIII Uileacu de Beiuș și Școala cu clasele I-VIII Oșand, după cum aveam să aflăm din comunicatul I.S.J. Bihor, semnat de inspectorul școlar general, prof. Dorel Luca. (Ov. Dan)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:51:57 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...