Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozion internațional de comunicări științifice (ed. IV)

Între 17 și 21 oct., la Șc. P.A.P.F. „Av. Iancu”

Simpozion internațional de comunicări științifice (ed. IV)

În perioada 17 – 21 octombrie 2011 în cadrul Școlii de Pregătire a Agenților de Poliție de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea s-a desfășurat cea de-a IV-a ediție a simpozionului internațional de comunicări științifice cu tema „Dezvoltarea de alternative metodologice și de conținut în vederea implementării unei proceduri de selecție a cadrelor didactice din instituțiile de învățământ polițienesc”.

Participanții la această ediție a simpozionului au fost: din partea M.A.I. - dl comisar-șef de poliție Costel Blidaru – DGMRU; din partea I.G.P.F.- dl chestor de poliție Vasile Gușatu – directorul DRU; delegația Centrului de Formare și Perfecționare a Poliției Federale Germane – Eschwege (Germania), formată din: Benecke Wolf - directorul adjunct pentru învățământ, Ephk Dietmar Wolf - șeful Acordului de parteneriat cu școala noastră; delegația Aeroportului internațional din Frankfurt – Germania, formată din:
Leiter Dieter Spacek - director adjunct al  Aeroportului; delegația Școlii Medii de Ordine Publică din Miskolc (R. Ungară), formată din: dl Lövey Laszlo - director adjunct pentru învățământ, dna Szarka Jánosné – specialist asigurarea calității; din partea Școlii Medii de Ordine Publică din Szeged (R.U.), formată din: dna Anita Nagy - profesor în cadrul școlii, maior dr. Ferenc Koczó - profesor în cadrul școlii; delegația Academiei Serviciului Național Grăniceresc al Ucrainei „Boghdan Khmelnitsky” (Ucraina), formată din: colonel Olexandr Didenko - doctor of pedagogic sciences, maior Andrii Balendr – Ph.D., senior instructor of; delegația Centrului de Pregătire de Bază a Poliției din Sremska Kamenica  – Serbia, formată din: Miroslav Mijailoviæ - deputy principal, police counsellor, ®elimir Mrdalj - assistant principal, police counsellor, Radojica Zekiæ - chief of the department for psychological prevention, Sanja Antiæ - chief of the group for foreign languages, independent police inspector; delegația Colegiului Național de Grăniceri din Ungheni (Republica Moldova), formată din: locotenent Valeriu Primac - directorul Colegiului, maior Petic Gheorghe - șef catedră/profesor al catedrei disciplinelor fundamentale; delegația Institutului de Studii pentru Ordine Publică din București, formată din: comisar-șef de poliție Aurelia Iana – șef catedră, comisar-șef de poliție Aurelia Moțoc, comisar-șef de poliție Costel Dumitrescu, subinspector de poliție Cătălin Puț; din partea Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, comisar-șef dr. Dumitrescu Costel – lector universitar; din partea Școlii de Perfecționare a Cadrelor Poliției de Frontieră Orșova: comisar-șef de poliție Anghel Pampu - șeful catedrei de pregătire specifică; din partea Școlii de Formare Inițială și Continuă a Personalului din Iași: comisar-șef de poliție Nicolae Robu - șeful catedrei de pregătire specifică; din partea Școlii de Pregătire a Agenților de Poliție „Septimiu Mureșan” din Cluj-Napoca: comisar-șef de poliție Laurențiu Stoica – directorul școlii; din partea Școlii Militare de Subofițeri de Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” din Drăgășani - locotenent colonel Alin Stancu; din partea Centrului de Formare Inițială și Continuă al  Ministerului Administrației și Internelor din Orăștie – comisar-șef de poliție Marius Moș – șef catedră de ordine și siguranță publică; din partea Școlii de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” din Boldești, locotenent colonel Radu Mihail – consilier juridic, precum și maior Alin Dobre – șef birou învățământ; din partea Școlii de Subofițeri Jandarmi din Fălticeni, locotenent-colonel Doru Suliman – șef catedră tactica jandarmeriei; din partea Corpului Național al Polițiștilor, comisar-șef de poliție Constantin Asofronie – vicepreședinte al CNP.
Delegația Școlii de Pregătire a Agenților de Poliție de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea implicată în organizarea acestui simpozion a fost condusă de echipa managerială: comisar-șef Ovidiu Stanciu – director, comisar-șef Ionel Hotnoga – director adjunct învățământ, comisar-șef  Cora Liviu – șef catedră de limbi străine și științe socio-umane, comisar de poliție Ioan Micheș, compartiment resurse umane, comisar de poliție Mihaela David – ofițer psiholog, comisar-șef de poliție Ioana Bordeianu, profesor de limba engleză, comisar-șef de poliție Maria Bilan, profesor de limba rusă și ucraineană, comisar de poliție Etelka-Tunde Kiss, profesor de limba franceză și maghiară, inspector principal de poliție Adriana Cojan, profesor de limba germană.
Pe lângă aceștia, alți zece ofițeri din cadrul școlii au fost implicați în diferite activități care au asigurat buna desfășurare a simpozionului: comisar-șef de poliție Florin Opriș, director adjunct pentru logistică, comisar-șef de poliție Vasile Domuț, șef catedră pregătire specifică, comisar-șef de poliție Cornel Boiț, șef catedră pregătire juridică, comisar-șef de poliție Bogdan Crețu, șef catedră ordine publică, comisar-șef de poliție Ciprian Varadi, șef birou învățământ, comisar de poliție Marius Cura, compartiment relații internaționale, comisar de poliție Dan Zăpodeanu, șeful Acordului de parteneriat cu școala din Miskolc, comisar-șef de poliție Antoniu Lung, șef compartiment asigurare tehnico-materială, subcomisar de poliție Daniela Mateaș, ofițer specialist compartimentul achiziții, comisar de poliție Cristinel Anton, ofițer specialist în compartimentul asigurare tehnico-materială.
Simpozionul a abordat problematica instructorilor militari de ordine publică și siguranță publică din cadrul instituțiilor de învățământ proprii, au fost analizate asemănările și deosebirile dintre procedurile specifice de recrutare și selecționare a personalului didactic polițienesc din Uniunea Europeană și posibilitatea adoptării acestora în vederea creării unei metodologii comune pe baza experienței acumulate, metodologie care să corespundă necesităților de pregătire a polițiștilor Uniunii Europene. De asemenea, au fost stabilite unele asemănări și deosebiri între sistemele din U.E., dar și posibilitatea transferului ulterior al experienței acumulate în activitatea desfășurată la Oradea. De la o ediție la alta, reprezentarea la acest important simpozion este tot mai numeroasă și calitativă (la actuala ediție au fost prezente 19 delegații față de 18 în 2010 și 6 în 2009), reflectând interesul participanților, spunem noi, dar și calitatea lucrărilor prezentate.
În cele cinci zile de simpozion, reprezentanții instituțiilor de învățământ de ordine publică din țară și străinătate au susținut comunicate și expuneri în cadrul tematicii fixate. Totodată, manifestarea internațională pe care am organizat-o și găzduit-o s-a constituit într-o nouă ocazie pentru cunoașterea reciprocă a personalului implicat, precum și un nou prilej de stabilire a unor contacte și relații profesionale. (Eugen MICHEȘ)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:22:58 Ora standard a Europei de Est