Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Învățământul constituie o prioritate!

Pentru primarul comunei Cefa,

Învățământul constituie o prioritate!

De când îl știu, primarul comunei Cefa, Ioan Sorin Roman, a iubit copiii și a apreciat munca de apostolat a cadrelor didactice, a fost mereu alături de dascăli, militând pentru dezvoltarea învățământului local, prin reabilitarea clădirilor și dezvoltarea bazei didactice, îmbunătățirea condițiilor de învățătură...

Școala din Cefa deține autorizație sanitară de funcționare
În condițiile în care sunt foarte puține școlile din mediul rural care dețin autorizație de funcționare, școala din Cefa deține autorizație de funcționare din anul 2000. De asemenea, comuna Cefa se numără printre primele zece comune bihorene care au școli dotate cu calculatoare conectate la internet. Din banii proprii ai primăriei, în 2004, au fost efectuate o seamă de lucrări importante: renovarea fațadei și executarea șarpantei, precum și introducerea încălzirii centrale la școala din centrul de comună, renovarea fațadei grădiniței și dotarea ei cu mobilier nou (mese, scaune și dulapuri), în 2006. Pentru perioada următoare sunt prinse în proiect, după cum aflăm de la directorul școlii, prof. Traian Cicortaș, construirea unei anexe lipite de corpul clădirii pentru grupuri sanitare interioare la școală și izolarea termică a întregii clădiri prin montarea de geamuri termopan, lucrările urmând să înceapă în acest an. Tot în proiect sunt prinse construirea unei săli de sport, și reabilitarea clădirii grădiniței din Cefa.
 Din bani guvernamentali, urmează să se finalizeze, în această lună, o investiție de circa 10.000 RON pentru dotarea școlii cu mobilier nou. În 2006, s-a primit un microbuz școlar (cu o capacitate de 8+1locuri), iar din această toamnă, toți elevii claselor I-VIII din satul Ateaș învață la școala din centru. Dar ca nea Mihuț Alexandru (șoferul) să nu facă mai multe drumuri dus - întors, ar fi nevoie de un microbuz de 16 sau chiar 24 de locuri.
În urma demersurilor făcute de directorul școlii și primarul comunei, cu sprijinul Inspectoratului Școlar, urmează să fie redeschisă chiar în această lună, grădinița din Ateaș (închisă în urmă cu 30 de ani), în localitate existând și un cadru calificat.
Club, concursuri și premianți
Profitând de condițiile naturale prielnice din zonă și proiectele ecologice aflate în derulare, prof. Adelina Nan și înv. Alexandra Roman au înființat în 2005 Clubul micilor ecologiști care veghează și militează pentru protejarea naturii (a florei și faunei) și colectarea deșeurilor. Din toamnă, comuna Cefa face parte din Asociația comunelor de frontieră din Bihor – reprezentată de primăria Borș - , care a câștigat un proiect Phare C.B.C. Proiectul urmărește editarea unei broșuri în care să fie prezentată fiecare comună a asociației, și derularea de activități între elevii acestor localități pentru o mai bună cunoaștere a moștenirii culturale din zonă, obiceiuri și tradiții, frumuseți și bogății naturale, realizări și perspective. O primă acțiune s-a și desfășurat recent – un concurs interactiv între echipajele a peste 20 de școli din cadrul asociației și trei școli din Ungaria. La capitolul prezentarea emblematică a localității echipajul din Cefa a impresionat cu un peisaj natural din zonă (două rațe sălbatice împăiate, una în zbor, iar cealaltă pe apă, o știucă la vânat insecte, mult stuf, trestie și papură, toate într-un colaj de mare efect) și o planșă cu poze (diferite păsări și lebede pe lacul Cefa – reprezentând biodiversitatea din zonă). Echipajul din Inand a prezentat obiecte tradiționale și populare din zonă, precum și obiceiuri din părțile locului.
Cu concursul maestrului coregraf Florica Negrău (a cărei carte de vizită o reprezintă titratul ansamblu „Florile Bihorului”), la Cefa s-a înființat ansamblul de dansuri populare „Datina”, alcătuit din elevi de la școlile din Cefa și Inand. Prima ieșire pe scenă a ansamblului a însemnat și un prim succes înregistrat în palmaresul echipei – locul III, obținut la Festivalul interjudețean de dansuri populare, organizat de 1 Iunie 2007, pe scena Teatrului de Stat  din Oradea, cu participarea a șapte formații din Bihor și două din județele Arad și Satu Mare.
Tot de Ziua copilului, în comuna Cefa se organizează, anual, Cupa1Iunie pentru copiii grădinițelor și școlilor din comună. La ediția din 2007, au participat și elevi din comuna Geszt (din Ungaria), localitate înfrățită cu Cefa. Fotbaliștii din Cefa au fost la înălțime.
În anul școlar trecut, elevii din Cefa s-au evidențiat și la olimpiadele școlare (olimpiadele cunoașterii, olimpiadele de matematică și română). E multă infuzie de tinerețe în colectivul de cadre didactice - Ioana Odeta Marina, Alexandru Porumb, Cristina Rotar – Prodan, Anca Martin sunt cadre tinere, calificate, primele trei fiind localnice (chiar fii ai satului).
Joi (1 noiembrie 2007), când ne-am aflat în vizită la Școala cu clasele I-VIII Cefa, am ținut să-i pozăm pe elevii care fac cinste acestei școli, indiferent că sunt olimpici, ecologiști, membri ai ansamblului „Datina” ori dansatori care aspiră la un loc în ansamblu, fotbaliști sau pur și simplu premianți ai claselor, așa cum sunt: Paula Hibascko, Florica Varga, Toth Alexandru, Aurelia Banfi , Ionuț Filip, Toth Csaba, Flavius Marușca, Ema Dodu și Hatala Attila (din clasa a V-a), Pall Daniela (9,96), Robert Miheș, Toth Tony, Toth Alexandra, Anamaria Danciar și Bogdan Fechete  (din a VI-a), Denisa Mariana Danciar, Codruța Raluca Pop și Paula Bărnău (toate premiul I, cu 9,70), Florin Dumitru Macra și Mirela Denisa Danciu (din a VII-a), Beniamin Meze, Emanuela Micula și Bogdan Petrila (din clasa a VIII-a).
Ovidiu DAN   
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Învățământul constituie o prioritate!

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:26:11 Ora standard a Europei de Est