Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Fantezie de toamnă pentru toate vârstele

La Salonta

Fantezie de toamnă pentru toate vârstele

Preșcolarii din grupa Fluturașilor de la Grădinița „Fluierașul Fermecat” din Salonta au demonstrat părinților și bunicilor că nu este lucru de glumă participarea la un concurs cu tema „Halloween”.

Timp de două ore, în ultima zi înainte de vacanța de toamnă, mămici și tătici, bunicuțe și bunici, alături de prichindei și prințese, s-au înghesuit la măsuțele de lucru, pe scăunelele de grădiniță, unde au asudat plini de emoție, absorbiți cu toții de cea mai dificilă provocare a vieții lor: concursul de sculptură și pictură în bostan.
Activitatea face parte din proiectul educațional „Doamnă Toamnă, ce ne-aduci?” derulat timp de patru săptămâni în cadrul Grădiniței „Fluierașul Fermecat” din Salonta și coordonat de doamna directoare Lia Butcă. Scopul acestui proiect interactiv este implicarea directă a părinților în activitățile educative ale copiilor preșcolari. Sufletul și zâna protectoare a experimentului „Fantezie de toamnă pe tema Halloween” a fost doamna educatoare Laura Zbârcea, „mămica-de-dimineață” a grupei Fluturașilor. „Momentul în care mămica sau tăticul a stat la grădiniță pe scăunel, alături de mica minune a vieții lor și împreună, uitând o clipă de fuga și grija cotidiană, au construit ceva, au modelat un obiect sau au cântat câteva minute, ei bine, acest moment rămâne imprimat pentru totdeauna în inima și în mintea copilului preșcolar. Este ceva unic și veșnic”, ne-a declarat educatoarea Laura Zbârcea.
Peste 20 de copii și aproape tot atâția părinți și bunici s-au luptat cu hârtia creponată, lipiciul, forfecuța și cariocile multicolore schimbând fața unor onorabili bostani turcești și a unor dovleci timizi în capete de monștri, vampiri și vârcolaci fioroși. Finalul lucrărilor de artă gotică i-a descoperit pe părinți și bunici mai pictați decât bostanii în cauză, totul spre deliciul micuților profesioniști. Bineînțeles că poznașii n-au rămas „nepedepsiți”: cu batistele pline de transpirație într-o mână și cu umerașele încărcate cu costumașe fanteziste în cealaltă, mămicile, bunicuțele și tăticii au continuat opera de artă exersată pe bostani și dovlecei îmbrăcându-i pe băieței și fetițe în personaje pline de mister, eroism sau fantezie dusă la extrem. Carnavalul de Halloween s-a sfârșit în lacrimi de despărțire, alinate cu diplome și bomboane frumos meșteșugite, cu medalioane colorate, cântece, poezii și multă voie bună. (Sorin PETRACHE)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:21 Ora standard a Europei de Est