Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre Programul anual de screening și Centrele multifuncționale

La conferința de presă de ieri, de la Primărie

Despre Programul anual de screening și Centrele multifuncționale

Marți, 18 octombrie 2011, viceprimarul Biro Rozalia și directorul ASCO, dna Koncsek Zita au susținut o conferință de presă despre Programul anual de screening și Centrele multifuncționale.

Aflăm (și cităm) din Raportul final al Programului anual de screening al stării de sănătate a elevilor din clasele I și a V-a din municipiul Oradea.
„Pentru creșterea accesului la servicii de sănătate a elevilor, în special în contextul presiunilor socio-economice la care este supusă familia în această perioadă, grupul de consilieri UDMR a susținut necesitatea unui screening anual al stării de sănătate a elevilor din clasele întâi și a cincea. Acest program presupune efectuarea unor investigații medicale care au ca scop depistarea copiilor cu anemie, lambliaza, tulburări de refracție, tulburări de auz și probleme stomatologice.
Urmare a acestei intervenții, Administrația Socială Comunitară Oradea, prin Serviciul Programe Sociale în subordinea căruia se găsesc cabinetele medicale școlare, a demarat o primă etapă în implementarea programului, etapă care a cuprins următoarele activități: * întocmirea și tipărirea formularelor prin care părinții elevilor își exprimă sau nu acordul cu privire la participarea copiilor lor la investigațiile medicale vizate: hemoleucograma, ex. coproparazitologic, consultație stomatologică, examen oftalmologic și audiogramă *mobilizarea cadrelor medicale școlare în vederea informării conducerii școlilor, învățătorilor claselor întâi și diriginților claselor a cincea cu privire la acest program *distribuirea formularelor învățătorilor și diriginților, care au urmărit ca acestea să fie consultate și semnate de părinți *întocmirea listelor cu elevii care au acordul părinților pentru a participa la investigațiile medicale vizate *întocmirea unei situații centralizatoare cuprinzând numărul elevilor care vor participa la program *organizarea de întâlniri cu medicii din cabinetele școlare, în cadrul cărora aceștia au fost instruiți de către personalul specializat al Spitalului Municipal „dr. Gavril Curteanu”, cu privire la condițiile de derulare a programului și la modul de interpretare a rezultatelor * programarea elevilor, în colaborare cu medicii din cabinetele școlare și personalul Spitalului Municipal „dr. Gavril Curteanu”, pentru recoltarea probelor biologice pe durata a 40 de zile lucrătoare în perioada aprilie - iunie 2011.
În etapa următoare, ASCO a încheiat un contract de furnizare de servicii medicale cu Spitalul Municipal „dr. Gavril Curteanu” (pentru analizele de laborator).
Pentru recoltarea probelor necesare analizelor de laborator, personalul specializat al Spitalului Municipal s-a deplasat la 27 din cele 30 (31) de unități școlare, conform programării, iar elevii școlilor în care nu există cabinet medical, respectiv Șc. cu clasele I-VIII „Ion Bogdan” (24 de elevi),  „Juhasz Gyula” (35 de elevi) și „Ioan Slavici” (78 de elevi) au fost transportați la Spitalul Municipal în zilele de 16 și  27 mai 2011, cu sprijinul  S.C. OTL S.A.
Fondurile alocate Programului anual de screening al stării de sănătate a elevilor din clasele întâi și a cincea din municipiul Oradea, au fost de 110.000 de lei și cuprind: analizelele de laborator – hemoleucograma și examenul coproparazitologic – (18 lei/elev), transportul elevilor de la unitățile școlare la Spitalul Municipal „dr. Gavril Curteanu” și retur (2,2 lei / km +TVA),
Din totalul de 3.614 elevi din clasele I și a V-a din 30 de școli orădene, au participat la programul de screening 1.293 de elevi din clasa întâi și 1.196 de elevi din clasa a V-a.
Programul de screening a început în săptămâna 4 - 8 aprilie 2011...”
În perioada iulie – septembrie 2011 au avut loc mai multe întâlniri ale grupului de lucru compus din coordonatorii programului și medici, pentru evaluarea rezulatelor primei ediții a Programului  și a oportunității continuării și dezvoltării lui. Grupul de lucru a ajuns la următoarele concluzii: În urma aplicării hemoleucogramei s-au depistat la timp cazuri de anemie; examenul coproparazitologic este foarte important pentru depistarea parazitozelor și a complicațiilor acestora, în special ținând seama de faptul că sunt contagioase și prezintă un risc pentru întreaga colectivitate; la examenul oftalmologic mulți copii au fost depistați cu tulburări de refracție; consultațiile stomatologice arată că există mulți copii cu carii dentare, anomalii dentomaxilare și alte afecțiuni; în ceea ce privește examenul ORL și audiograma, grupul de lucru a constatat că în cadrul acestor investigații nu au fost depistate tulburări grave sau boli cronice, în consecință propune eliminarea lor. În schimb se propune depistarea precoce a obezității, nanismului și viciilor de postură (deficiențe ale coloanei vertebrale) și înregistarea parametrilor în raportul Programului de screening.
„În ceea ce privește depistarea precoce a deficiențelor de coloană vertebrală, propunem ca finalitate a Programului de screening întocmirea unui memoriu adresat Ministerului Educației și Ministerului Sănătății, cu recomandarea introducerii în programa școlară de educație fizică a orelor de gimnastică medicală pentru corectarea acestor deficiențe”.
Extinderea serviciilor oferite de aceste Centre multifuncționale
În cadrul conferinței de presă, dna Koncsek Zita, directorul Administrației Sociale Comunitare Oradea, s-a referit la activitatea celor cinci centre sociale multifuncționale din Oradea pentru persoane vârstnice (din Rogerius, str. Sf. Apostol Andrei, nr. 58; Nufărul, str. Nufărului nr. 47, Ioșia, str. Cazaban, nr. 51; Rogerius 2, str. ep.Ioan Suciu nr. 1, și Căminul Multifuncțional Bocskai Istvan, str. Ciucașului nr.11) , care au ca obiectiv principal „organizarea și implementarea unor programe de protecție socială, consilierea individuală, precum și activități recreative și de petrecere a timpului liber.
În acest an, peste 19.000 de cetățeni au beneficiat de serviciile oferite de Centrele sociale multifuncționale. Statisticile arată că este nevoie de aceste centre și de serviciile oferite de ele”, a susținut  directorul ASCO.
Pentru perioada următoare se va avea în vedere extinderea serviciilor oferite de aceste centre multifuncționale. „Din luna decembrie în Centrele din Episcopia Bihor și Nufărul, cetățenii vor putea depune și cereri către Primăria Oradea”.
Mai mult decât atât, așa după cum a ținut să sublinieze dna viceprimar Biro Rozalia „Administrația locală dorește ca în viitor unele dintre centrele multifuncționale să se transforme în servicii de relații cu publicul; dorim ca cetățenii să aibă posibilitatea depunerii actelor și în aceste centre”. (Ov. Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:11 Ora standard a Europei de Est