Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Planul cadru de învățământ pentru programul „A doua șansă”- învățământ primar

Știri de la Inspectoratul Școlar

Planul cadru de învățământ pentru programul „A doua șansă”- învățământ primar

În rubrica de astăzi, dna jr. dr. Ramona Bacter (consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor) ne vorbește despre Planul cadru de învățământ pentru programul „A doua șansă”- învățământ primar.

Conform Anexei 2 la Ordinul ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 5248/31.08.2011, planul cadru cuprinde o zonă comună pentru toți elevii – trunchiul comun, reprezentată de numărul minim de ore prevăzut pentru fiecare disciplină. În orele de trunchi comun se parcurge programa școlară.
Note specifice programului „A doua șansă” - învățământ primar – trunchi comun
a) Orele de consultații pentru disciplinele Limba și literatura română și Matematică sunt alocate pentru activități diferențiate obligatorii pentru toți elevii (extindere, aprofundare, remediere). Extinderile reprezintă conținuturile cu asterisc din programe, care pot fi selectate și nu sunt obligatorii pentru toți elevii aceleiași clase.
b) Pentru nivelul I și nivelul II, la disciplina Limba și literatura română precum și la disciplina Matematică, una dintre orele din trunchiului comun este alocată alfabetizării prin intermediul noilor tehnologii. Aceasta presupune abordarea integrată a conținuturilor de Limba și literatură română, respectiv Matematică și unor elemente de conținut privind Tehnologia Informației și Comunicării.
c) În cadrul programului „A doua șansă” - învățământ primar se poate opta pentru studierea limbii moderne 1 pentru limba engleză (pentru care au fost elaborate programă, ghidul cadrului didactic și ghidul elevului). Modulul de Limba modernă 1 se introduce din primul nivel, cu focalizare exclusivă pe nivelul comunicațional.
d) Modulul de Educație civică are loc la nivelul în care se înscrie elevul, este urmat de acesta în mod individualizat, la intrarea sa în program și se constituie în modul inițial cu funcție de alfabetizare civică și motivare pentru învățare. Acest modul poate fi urmat de elev la nivelul I, II, III sau IV. Modulul este urmat o singură dată de către cursant.
e) La nivelul III și IV se introduce în trunchiul comun disciplina Tehnologia Informației și Comunicării, câte o oră pe săptămână. La finalul parcurgerii nivelului IV, elevii vor fi evaluați pe baza standardelor de evaluare din programa școlară corespunzătoare.
f) Disciplina Consiliere și orientare se introduce în trunchiul comun, câte o oră pe săptămână pentru fiecare nivel de studiu. La această disciplină nu se acordă calificative.
Note specifice programului „A doua șansă” - învățământ primar – CDȘ
a)Curriculum la Decizia Școlii se va derula prin activități de tip Școală după școală, înainte sau după orele de curs.
b)Consiliul de administrație al unității de învățământ, în urma consultării elevilor și pe baza resurselor disponibile, stabilește curriculum la decizia școlii. Cadrele didactice din unitatea de învățământ care predau la „A doua șansă” - învățământ primar propun elevilor 3-4 discipline opționale, urmând ca aceștia să opteze pentru cel puțin două dintre ele. La nivelul unității de învățământ se pot constitui grupe eterogene din punct de vedere al nivelului de studiu. Disciplina opțională se poate desfășura cu un minimum de 12 elevi de la programul „A doua șansă” - învățământ primar. Elevul are obligația de a participa la două discipline opționale pentru fiecare nivel de studiu.
c) În funcție de solicitările elevilor din clasa de tip „A doua șansă” - învățământ primar, încă de la nivelul I se poate introduce un modul opțional de studiere a Limbii și literaturii rromani.
d) Disciplinele opționale pot fi concepute la nivelul unei singure arii curriculare, inter sau transcurricular.
În școlile cu predare în limba română, elevii aparținând minorităților naționale pot studia, în condițiile legii, disciplina Limba și literatura maternă. Numărul de ore alocat acestei discipline este de două ore pe săptămână, în fiecare an de studiu. Aceste ore intră în trunchiul comun și sunt incluse în schemele orare ale școlilor respective. În aceste condiții, numărul total de ore pe săptâmână poate depăși, pentru acești elevi, numărul maxim de ore pe săptămână.
Pentru nivelul I și nivelul II, la disciplina Limba și literatura română, precum și la disciplina Matematică, una dintre orele din trunchiului comun este alocată alfabetizării prin intermediul noilor tehnologii. Aceste ore se desfășoară în limba română. Planul cadru de mai sus se aplică la toate clasele și unitățile de învățământ cu predare în limba minorităților naționale. În acest caz, orele de consultații din cadrul ariei curriculare Limbă și Comunicare se desfășoară în limba maternă.

Trimite email
miercuri, 15 ianuarie 2025, 11:24:20 Ora standard a Europei de Est