Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost premiați 29 de olimpici naționali și profesorii coordonatori

De Ziua orașului Oradea

Au fost premiați 29 de olimpici naționali și profesorii coordonatori

Miercuri, de Ziua orașului Oradea, conducerea Primăriei și Consiliul Local s-au ținut de cuvânt și au premiat elevii orădeni care s-au situat pe locul I, II sau III la etapa națională a olimpiadelor școlare sau la alte concursuri naționale și internaționale, așa cum au făcut-o și anul trecut.

„Am decis să acordăm în fiecare an de Ziua orașului premii pentru elevii olimpici, ca un semn de recunoaștere față de munca lor. Aș vrea să le mulțumesc părinților acestora pentru efortul depus și profesorilor care i-au îndrumat”, a subliniat primarul Ilie Bolojan, la ediția de anul trecut, când au fost premiați 49 de elevi.
Anul acesta, au fost premiați 29 de elevi, dar și profesorii coordonatori.
Jurj Paul Bogdan, Mercea Dan Mihai, Trifa Sebastian și Boța Bogdan (de la C.N. „Emanuil Gojdu”) și profesorii coordonatori: Poinar Ana, Luncan Anița, .Maria și Adrian Niță, precum și Marin Bica – de la Șc. „Dacia” (prof. coordonator al lui Sebi Trifa); Ujvarosi Eszter și Takacs Tamas, precum și prof. coordonatori Ferko Emilia și Ridi Eniko (de la Lic. T. „Ady Endre”); Diamant Cristina Costina, Alexandra Simion, Patricia Reștea (de trei ani, consecutiv, Patricia este olimpică națională, dar tot la altă disciplină: în 2009 la fizică, în 2010 la română, iar acum la religie; în 2012 ea estimează că va fi olimpică națională la biologia), Biro Arpad Levente, Nagy Evelin, Kerezsi Gyorgyi și Kenyeres Aletta (toți 7 de la C.N. „Mihai Eminescu”) și prof. Igaș Vid Mihai, Șerban Brigitta, Ias Violeta, Agoston Palko Emese (prof. coordonator a trei olimpici: Biro, Nagy și Kerezsi) și prof. Nagy Istvan; Alexandru Carțiș  și pr. prof. Radu Rus (de la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”); Sergiu Moza și prof. coordonatori Lavinia Muntean și Claudia Cotuna (de la C. E. „Partenie Cosma”); Mădălina Costea și prof. Ana Dura (de la Liceul Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu”); Jozsa Lidia și Veress Emoke și prof. Papp Aniko și Bere Zsuzsanna (de la Lic. Teologic Reformat „Lorantfy Zsuzsanna”); Telegdi Eunike, Laura Antal, Cătălin Darian Vasile Toma și Gavril Zaica, precum și prof. Marinela Filip, Marcela Mihoc, Gabriela Liberț, Maria Morgovan, Mariana Chiș, Stela Muraru, Ovidiu Popa și Horea Abrudan (de la C.T. „Mihai Viteazul”);Valentina Rebaciuc și prof. Rodica Pop (de la C.N. „Iosif Vulcan”); Victoria Cormoș și Romancsak Alexandra, precum și prof. Adriana Pop și Maria David (de la Liceul de Artă); Diana Petronela Crețiu și prof. Carmen Camelia Bubela (de la Lic. T. „Aurel Lazăr”); Georgiana Coman și prof. Mihaela Șilinca (de la Lic. T. „Lucian Blaga”); Mihai S. Gherman și prof. insp. Luminița Citrea (de la Lic. T. „Onisifor Ghibu”); Mitache Alexandra Ilinca Yolanda și prof. Liana Teaha ( de la Lic. T. German „Fr. Schiller”).
Pe lângă premiile și diplome, olimpicii vor beneficia și de o excursie peste hotare. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au fost premiați 29 de olimpici naționali și profesorii coordonatori.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:32 Ora standard a Europei de Est