Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Școala poate să aibă viață și în vacanță”

Diseminarea proiectului „Re-Creația de vară”

„Școala poate să aibă viață și în vacanță”

„Timp de șase săptămâni, la începutul vacanței de vară, am dovedit că școala poate să aibă viață și în vacanță. În cel de-al doilea an de desfășurare, proiectul s-a extins la șase săptămâni, numărul de copii s-a dublat, la fel și numărul de colaboratori profesori. Primăria nu a făcut o investiție în zadar, rezultatele muncii copiilor se văd. Au fost expuse și în holul primăriei, să le vadă toată lumea...”

Am citat-o pe Stelieana Cârciumaru, profesorul coordonator al „Re-creației de vară”, proiect derulat de Eco-Școala „Avram Iancu” din Oradea și finanțat de Primăria Oradea.
Trebuie spus însă din start că banii primiți sunt folosiți doar pentru procurarea materialelor necesare și nu în alte scopuri, iar profesorii și toți colaboratorii muncesc în toate aceste săptămâni de vacanță în regim de voluntariat.
„La sfârșitul activităților am scris 465 de diplome”
Demn de reținut este faptul că la atelierele organizate, au participat și copii de la alte unități de învățământ din Oradea și județ: de la grădinițele nr. 44, 55 și 42 – „Maria”, școlile „Dacia”, „Oltea Doamna” și „Nicolae Bălcescu”, colegiile naționale „Emanuil Gojdu” și „Iosif Vulcan”, Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, ba chiar și din județ, de la Bălnaca – Șuncuiuș... După cum și colaboratorii profesori au venit să lucreze ca voluntari și din alte școli și grădinițe orădene...”
Așadar, proiectul are audiență, se bucură de succes și a adunat mulți copii, peste 300, în cele șase săptămâni. „La sfârșitul activităților am scris 465 de diplome”, ține să sublinieze prof. Stelieana Cârciumaru.
Chiar dacă e vacanță, mulți copii optează pentru variantele de distracție oferite de Eco-Școala „Avram Iancu”: să se joace în mod organizat, sub coordonarea unui profesor, că creeze în cadrul atelierelor, să învețe multe lucruri noi (cunoștințe și tehnici, priceperi și competențe). Fiecare copil optează pentru atelierul preferat, iar în pauze se joacă în curte după care pot să schimbe atelierul.
„Un real supot pentru întreaga familie”
„Timp de șase săptămâni, copilul meu a participat fără întrerupere la toate activitățile. Mami, plec la școală! Venea cu atâta plăcere! Nu vă puteți închipuiți ce a însemnat aceasta pentru noi, părinții, un real supot pentru întreaga familie. În plus, ei aici își dezvoltă noi abilități, învață lucruri noi, socializează, interacționează cu copii din alte clase și de la alte școli”(a recunoscut doamna Sas, unul dintre părinții prezenți, marți, 11 octombrie 2011, la diseminarea proiectului).
„Pentru mine a fost o experiență plăcută. Am învățat tehnici noi, ne-am cunoscut și cu alți copii, ne-am jucat și am creat, iar lucrările au fost expuse și premiate...(a ținut să intervină Andreea, o elevă gimnazistă).
„Învățăm și noi de la copii!”
Părerea a fost exprimată sincer și deschis de însuși coordonatorul acestei veri, dna profesor Felicia Goina. „Am descoperit și alte laturi ale copiilor noștri; am rămas uimiți și foarte încântați văzând cât de mare priză au avut cusăturile, atelierul de cusături...”
Am admirat zecile de lucrări, rodul muncii unor mâini îndemânatice și al unor minți sclipitoare, creative. Suverană (peste toți și peste toate) e lebăda uriașă (de peste un metru), cred că un record național, alcătuită din peste 2.000 de module, un produs de excepție realizat de Miruna Burlo, Loredana Cosma, Iulia Bindea, Andreea Torjoc, Diana Ardelean și Adela Dunca, foști elevi ai dnei înv. prof. Stelieana, despre care, actuala lor „mămică” (dirigintă), dna prof. Felicia Goina, nu are numai cuvinte de laudă, atât în ceea ce privește învățătura, cât și disciplina.
Ca unul care a monitorizat în permanență activitățile Re-creației de vară, în cei doi ani de derulare, pot să afirm că munca și realizările acestor dascăli și copii minunați trebuie apreciate de întreaga comunitate, iar acest proiect merită atenție și sprijin în continuare pentru dezvoltare, pentru a deveni o tradiție a unor bune practici, singulare în țară, de petrecere cu folos a timpului liber în vacanța de vară! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala poate să aibă viață și în vacanță”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:25:15 Ora standard a Europei de Est