Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Toamna se numără proiectele!”

„Grădinița prieteniei”- în parteneriat cu Grădinița din Săud

„Toamna se numără proiectele!”

La nivelul celor 10 grupe ale Grădiniței nr. 28 - „Nufărul” din Oradea, sunt în derulare 10 proiecte școlare. Cel mai recent proiect a fost lansat, ieri (marți, 11 octombrie 2011), în parteneriat cu Grădinița din Săud – comuna Buntești.

Este vorba despre proiectul educațional județean „Grădinița prieteniei”, derulat de grupa pregătitoare A (educatoare Natalia Nistor și Adriana Feneși), grupa pregătitoare B (ed. Maria Ambro și Camelia Horga) și grupa mare C (ed. Florica Alb și Mărioara Þig), în parteneriat cu Grădinița din Săud, comuna Buntești (educatoare Titiana Vesa și Gabriela Degău).
„Într-un anotimp al roadelor bogate, proiectul urmărește să dezvolte la copii competențe și atitudini, să cultive sentimente de admirație pentru truditorii gliei, care cultivă cu mult drag pământul, fiind răsplătiți toamna cu roade îmbelșugate, de încântare în fața anotimpului ruginiu care ne furnizează o paletă culoristică de neasemuit și nu în ultimul rând, proiectul educațional dorește să-i apropie pe copii, să lege prietenii, copiii să vadă că nu există deosebiri între copiii care învață la oraș și cei din mediul rural”, a ținut să sublinieze directorul grădiniței, dna prof. Cornelia Româneac.
O toamnă orădeană autentică
Partenerii din Săud au fost primiți într-o atmosferă de toamnă autentică, bogată, cu știuleți de porumb prinși la poarta pe care erau scrise numele proiectului și al partenerilor de proiect, iar pe mese, în boluri erau semințe de tot felul și toate legumele toamnei care urmau să fie puse în borcane și conservate pentru iarnă. A urmat momentul de socializare, de cunoaștere reciprocă. Să mai spunem că partenerii din Săud nu au venit cu mâna goală. Ei  au pregătit o „navetă” cu plăcintă tradițională, plăcintă cu brânză de oaie, de-ți lăsa gura apă doar privind-o atât de rumenă și pufoasă. În următoarea etapă, gazdele și-au invitat oaspeții să viziteze grădinița, să vadă și celelalte nouă săli, iar în grupa pregătitoare B, micii dansatori, îndrumați de doamnele educatoare Camelia Horga și Maria Ambro, le-au pregătit un moment artistic, cântece și jocuri populare (solistă, Oana Berdie). La finalul vizitei, partenerii au rămas să se joace împreună, iar educatoarele s-au retras pentru un bilanț al proiectelor finanțate de Primărie și Consiliul Local.
Un „amfiteatru” în aer liber
„De fapt, întâlnirea noastră de astăzi poartă genericul „Toamna se numără proiectele” și este înscrisă în festivalul „Toamna orădeană”. La activitate participă din partea Consiliului Local, dl consilier Dan Octavian, omniprezent la toate etapele derulării celor două proiecte finanțate de Primăria Oradea și Consiliul Local”, dl prof. Mihai Vesa, directorul Liceului Teoretic Onisifor Ghibu, reprezentanți ai Asociației de părinți „Flori de nufăr” și educatoare, membri ai echipei de proiect”, a ținut să precizeze coordonatorul de proiect, prof. Krajcsi Cornelia. Pe baza imaginilor, însoțite de un comentariu adecvat, coordonatorul de proiect ne-a prezentat filmul amenajării spațiilor pentru joacă din curtea grădiniței, o treabă deloc simplă, care a necesitat forțe serioase pentru eliminarea bazinului din ciment, plantarea de noi arbiști și flori, montarea de bănci pentru crearea unui „amfiteatru” în aer liber. Aveam să aflăm apoi de la directorul grădiniței, dna profesor Cornelia Româneac „povestea” frumoaselor costume populare (15 perechi de costume), procurate prin intermediul proiectului coordonat de prof. Adriana Feneși.
Ce urmează?
Cei peste 280 de copii ai Grădiniței nr. 28 din Nufărul se bucură de un local renovat și de o curte generoasă, care urmează să fie „răscolită” centimetru cu centimetru, adică amenajată și întreținută gospodărește; a crescut numărul de opționale la șapte: educație ecologică, engleză, dans popular, dans modern, „Trăistuța fermecată”, „Micul creștin”, „Călătorie în lumea poveștilor”.
„Dar urmează proiecte și mai îndrăznețe, posibil europene. Acum, după ce am dobândit experiență și rutină în scrierea de proiecte nu ne oprim aici”, ține să ne asigure doamna director, prof. Cornelia Româneac. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (106 poze), accesați Galeria foto: „Toamna se numără proiectele!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:47:31 Ora standard a Europei de Est