Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Festivalul de la Mamaia devenise etalonul meu în muzică”

Alissa a visat, a luptat și a învins!

„Festivalul de la Mamaia devenise etalonul meu în muzică”

Predispozițiile cu care ne naștem ne ajută să obținem rezultate deosebite în anumite domenii, dacă ne canalizăm energiile în direcția respectivă.

Cu multă muncă și voință, cu perseverență și dăruire, simțim cum creștem și ne împlinim, câștigând competență și încredere în reușită, iar cei din jur nu pot să nu observe progresul evident și performanțele care nu întârzie să apară.
Iar atunci când toate acestea se cristalizează de la o vârstă fragedă, șansa de reușită crește, motivația este puternică, determinând un comportament adecvat. Mediul și familia sunt primii noștri „dascăli” și  călăuzitori. Influența pe care o au asupra noastră pot să declanșeze în noi resorturile de care avem nevoie pentru producerea scânteii și aprinderea focului interior.
„Vinovații” fără vină sunt bunicii din Rotărești
La vârsta de 3 ani și Vasilica era un copil obișnuit ca toți copiii, zburdalnic și visător, crescând sub ochii bunicilor, ascultând povești și cântece. Și azi și mâine, cântecele i s-au cuibărit la inimioară, iar bunicii din Rotărești s-au bucurat văzând că nepoata lor a prins drag de cântecul popular. De la vârsta de 12 ani, a simțit că viața ei artistică trebuie să prindă un contur și rigoare. S-a înscris la Școala Populară de Artă, la secția canto muzică populară. În gimnaziu, făcuse și trei ani de pian la Casa de Cultură a Sindicatelor. Activitatea sa muzicală susținută și participările la serbări și concursuri i-au dat satisfacții nebănuite. Premiile și mențiunile i-au dat aripi și încredere în reușită. Mențiunile obținute la Alexandria, Călărași, Amara, Buzău și Onești au motivat-o și au propulsat-o și uite așa, ajunge Alissa, pe numele ei de scenă, să cucerească primul trofeu – „Floare de lotus”. În anii de liceu (pedagogic), plăcerea de a cânta se armoniza cu dorința fierbinte de a ajunge învățătoare. Dacă a cânta devenise un mod de viață și o stare care îi dădea confort sufletesc, profesia pe care o dobândise la absolvirea Liceului pedagogic o ajuta să-și împlinească visul. A cântat în formația dlui Florian Chelu, furând de la maestrul său rigoarea și responsabilitatea, angajarea și ambiția de a reuși prin forțele proprii. Banii pe care i-a câștigat în afara profesiei i-au sporit confortul și independența...
„Mă lași” - primul ei clip
S-a căsătorit, iar fetița pe care a crescut-o (Alisa) i-a furnizat nenumărate ocazii de a se simți pe deplin împlinită: în profesie (cariera didactică), în familie, dar și în plan artistic, pentru că nu a renunțat la a cânta. În 2005, în urma colaborării cu maestrul Cristian Faur, avea să-și vadă materializat primul ei clipul („Mă lași”), care a ajuns și pe MTV. Cu ajutorul bunei sale prietene, Kati, în 2006 a cântat și în Italia.
Timp de 10 ani, de la 17 la 27 de ani a cântat la barul de noapte de la Hotel Continental și la alte cluburi orădene, la diferite evenimente, așa încât cântecul o lansase pe nenumărate scene, iar prietenii o încurajau să persevereze. Încet, dar sigur i s-a cuibărit în suflet dorința de a se vedea cântând pe marea scenă a Festivalului de la Mamaia. Acest vis nu o mai slăbea, ci o întârâta mereu. În 2010, la vârsta de 35 de ani, și-a văzut și acest vis împlinit. Chiar dacă era un fel de decan de vârstă între ceilalți concurenți, Alissa trece de preselecție și ajunge să cânte în festival.
„Nu mi-am propus să câștig ceva din afacerea aceasta. Era dorința mea fierbinte de a-mi dovedi mie că sunt în stare și în măsură să cânt pe scena Festivalului de la Mamaia. Festivalul de la Mamaia devenise etalonul meu în muzică...”
Doamnelor și domnilor, aceasta este povestea Alissei, așa a ajuns Vasilica Chiș Ienei, învățătoare la Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea, să cânte la Festivalul de la Mamaia. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Festivalul de la Mamaia devenise etalonul meu în muzică”. 

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:58:40 Ora standard a Europei de Est